رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

نگرانی دربارۀ آلودگی میوه ها به سموم نداریم / استخدام ۴۶۵ نیروی بهداشتی و درمانی در دستور کار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نظارت بر مراکزی که با سلامت مردم در ارتباط است گفت: معاونت غذا و دارو برای سنجش میزان آلودگی میوه ها و صیفی ها به صورت تصادفی از میدان میوه و تره بار و مراکز عرضه نمونه برداری می کند و در آزمایشگاه بررسی می شود که خوشبختانه در بازرسی هایی که داشتیم نگرانی در مورد آلوده بودن میوه ها به انواع سموم وجود ندارد.

به گزارش صدای زرند، دکتر مهدی احمدی نژاد اضافه کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه نیز به طور مرتب ۲۵ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی را بازدید می کند.

وی همچنین افزود: امسال مجوز استخدام برای ۴۶۵ نیروی بهداشتی و درمانی را در دستور کار داریم.

وی ۱۳ مردادماه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در جمع نمازگزاران فعالیت ها و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی کرمان را تشریح کرد و افزود: ۱۲ بیمارستان آموزشی درمانی تحت پوشش این دانشگاه فعالیت دارند و همچنین دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر عملکرد ۱۲ بیمارستان خصوصی، تامین اجتماعی، نظامی و انتظامی نظارت دارد.

احمدی نژاد ادامه داد: ۳ هزار و ۷۴۵ تخت فعال در حوزۀ تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجود دارد که از این تعداد دو هزار ۱۲۵ تخت دانشگاهی و مابقی برای بیمارستان های غیردانشگاهی است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزۀ بهداشت گفت: در تمام مناطق روستایی شامل ۲۵۹ خانه بهداشت، ۵۵ مرکز جامع خدمات سلامت بهداشت شهری، ۴۱ مرکز جامع سلامت روستایی، ۱۲۲ پایگاه بهداشتی و یک مرکز تسهیلات زایمانی خدمات بهداشتی ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: ۴۵ پایگاه اورژانس جاده ای و ۲۸ پایگاه اورژانس شهری خدمات رایگان اورژانس پیش بیمارستان را در سطح این دانشگاه ارائه می دهند.

وی تعداد داروخانه های استان کرمان را ۵۴۰ داروخانه ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۳۳۷ داروخانه مربوط به حوزۀ دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که ۳۱ داروخانه به صورت شبانه روزی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته اقدامات بسیاری در زمینۀ درمان بیماران انجام شده است، ادامه داد: ازجمله این اقدامات می توان به استقرار دستگاه اکو کاردیوگرافی قلب در بیمارستان شفا، تکمیل چرخۀ پیشگیری و درمان سرطان با راه اندازی دستگاه توموتراپی، راه اندازی دستگاه سی تی آنژیوگرافی در بیمارستان افضلی پور، راه اندازی ام آرآی در بیمارستان های شفا و شهرستان بافت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات می توان به خریداری دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شفا و کلنگ زنی بیمارستان ۲۵۰ تخت شهربابک اشاره کرد که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احمدی نژاد از راه اندازی ساختمان بخش آنکولوژی کودکان در بیمارستان افضلی پور در ماه آینده خبر داد و گفت: اجرای کارهای ابتدایی برای ساخت بیمارستان حاج قاسم سلیمانی با ۷۰۰ تخت و بیمارستان مادر و کودک انجام شده است.

وی افزایش ۶ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری و جاده ای به ظرفیت اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه و اهدای سه دستگاه آمبولانس به دانشگاه را از دیگر اقدامات بیان کرد.

انتهای پیام/