آغاز مبارزه با آفت ملخ مراکشی در شهرستان زرند

عملیات کانون یابی و کانون کوبی ملخ مراکشی در سطح ۵۰۰ هکتار از باغات پسته شمال غرب شهرستان زرند آغاز شد

به گزارش صدای زرند، مدیر جهاد کشاورزی زرند از هجوم ملخ های مراکشی به باغات پسته شهرستان زرند خبر داد و گفت: ملخ مراکشی به اراضی کشاورزی شمال غرب این شهرستان حمله کردند.

رضا محمدی گفت: هجوم ملخ مراکشی به باغات و مراتع روستا های مهدی اباد، فتح آباد شور، واسط و بخش هایی از حصن اباد و چاه غلامعلی شهرستان زرند مشاهده و تقریبا به بیش از ۵۰۰ هکتار از این مناطق خسارت وارد شده است.

محمدی، با بیان اینکه این آفت مهاجم و سریع پرواز هستند، افزود: باید این آفت قبل از رسیدن به مزارع و بروز خسارت به محصولات کشاورزی کنترل شود؛ که در این راستا برای مبارزه با آ نها عملیات سم پاشی و رفع آفات در این مناطق با به کار گیری ۲۰ دستگاه تراکتور و سم پاش پشت تراکتوری و کارگر سم پاش آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند بیان داشت: هجوم این آفت ابتدا از مراتع بوده و بعد وارد باغات و مزارع می شود و خسارت این آفت بسیار سنگین است و تنها راه مبارزه با ملخ مراکشی ازبین بردن علف های هرز باغات و همچنین سمپاشی همگانی با سموم مجاز است.

او از کشاورزان منطقه خواست در صورت مشاهده این آفت مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به سم پاشی اقدام نمایند.

انتهای پیام/