برگزاری یادواره سرداران و شهدای روستای حمیدیه زرند

در فضایی اکنده از معنویت یادواره سرداران و شهدای روستای حمیدیه شهرستان زرند در تکیه طفلان مسلم این روستا با حضور حجت اسلام غفوری امام جمعه شهر خانوک خانواده‌های معظم شهدا، مردم و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، در این مراسم معنوی که با حضور پرشور جوانان و نوجوانان همراه بود یکی از روایات دفاع مقدس به بیان خاطره از دوران جنگ‌تحمیلی پرداخت و در ادامه نماهنگ دفاع مقدس پخش شد . سپس یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مدیحه سرایی در وصف شهدا پرداخت.

حجت الاسلام غفوری امام جمعه شهر خانوک هم در حاشیه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر گفت شهدا والا مقام در دوران دفاع نقدس حماسه های عظیمی را افریدند و با دشمنان تا به دندان مسلح مردانه ایستادگی کردند و حتی یه وجب از خاک میهن اسلامی را به دست دشمن ندادند .

وی گفت در حال حاضر دشمنان که از راه جنگ نظامی مایوس شده اند با تهاجم فرهنگی در انحراف جوانان ما شبانه روز تلاش میکنند .لذا باید بیش از پیش هوشیار باشیم و توطعه های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی نماییم.

امام جمعه شهر خانوک به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) با جهاد و تبیین تمام اشتباه دستگاه بنی امیه آشکار کرد و حتی خواص در انحراف و غرق دنیا شده را بیدار نمود لازم است بدانیم امروزه یکی از ابعاد مهم تحقق هدف حضرت (ع) جهاد تبیین است که عالی ترین مرتبه آن همین برگزاری یادواره های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان والا مقام است.

ححت الاسلام قوام ابادی مسئول برگزاری این یادواره .هدف از برگزاری این مراسم را گسترش فرهنگ شهید و شهادت در جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان عنوان کرد و افزود استقبال جوانان و نوجوانان از این مراسم معنوی بسیار چشمگیر بود

در این مراسم از کتاب خاطرات و دست‌نوشته‌های شهید مهدی عرب‌نژادکه توسط خانم طاهره عرب‌نژاد خواهر آن شهید والامقام با همکاری همسرش محمدمهدی عرب‌نژاد گردآوری شده بود رونمایی شد.

انتهای پیام/