هشدار وزارت بهداشت دربارۀ گرمازدگی در ۳ روز آینده؛

هواشناسی کرمان: دخالت و مسئولیتی در تعطیلی ادارات نداریم

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان از افزایش دو تا سه درجه ای دمای هوا طی سه روز آینده در نیمۀ جنوبی استان خبر داد و گفت که دمای هوا در برخی مناطق به 45 درجه خواهد رسید.

به گزارش صدای زرند، حمیده حبیبی نهم مردادماه افزود: در نیمۀ شمالی استان تغییرات دمایی محسوس و شدید نخواهیم داشت.

وی با بیان این که هواشناسی در تعطیلی ادارات در زمان افزایش شدید دما نقشی ندارد، ادامه داد: اگر استانداری از هواشناسی استعلام کند ما پاسخ می دهیم در غیراین صورت هواشناسی در این زمینه هیچ مسئولیت و دخالتی ندارد.

حبیبی درخصوص صدور هشدار زرد یا نارنجی برای دمای بالا نیز توضیح داد: هشدار در این زمینه نداریم زیرا مورد غیرعادی نیست که نیاز به هشدار داشته باشد.

گفتنی است، معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر گرم شدن هوا در سه روز آینده، تاکید کرد: کودکان زیر ۴ سال و افراد بالای ۶۵ سال و افراد پرخطر همچون بیماران قلبی، دیابتی و افراد دارای فشار خون در معرض گرمازدگی هستند و باید خودمراقبتی بیشتری داشته باشند.

کریمی یادآور شد: بدن پس از فعل و انفعالاتی که دارد باید بتواند با محیط تبادل گرما کرده و خنک شود و هنگامی که درجۀ گرما از ۴۰ عبور می کند، این تبادل حرارت دچار مشکل می شود.

وی ضعف، بی حالی، تشنگی شدید، گرفتگی عضلات، افت فشار خون، غش، بیهوشی، ضعف شدید و در موارد شدید حتی به کما رفتن فرد را از علائم گرمازدگی دانست و بیان کرد: در چنین وضعیتی فرد باید از گرما و آفتاب دور نگه داشته و در سایه یا جای خنک قرار داده شود.

کریمی همچنین تاکید کرد: در روزهای بسیار گرم چند روز آینده، افراد حتی الامکان نباید بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ از منزل خارج شوند.

انتهای پیام/