نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان چه زمانی اعلام می شود؟

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از اعلام نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان در این ماه خبرداد و گفت: بیش از ۲۹۴ هزار نفر در آزمون های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد شرکت کرده اند.

به گزارش صدای زرند، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه۲۹۴هزار و ۳۰۰نفر در آزمون های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کرده اند، اظهار کرد: در آزمون ورودی پایه هفتم۲۰۸هزار و۱۳۲نفر شرکت داشته اند که از این بین۹۸هزار و۸۱دانش آموز دختر و۱۱۰هزار و۵۱دانش آموز، پسر بوده اند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان آزمون ورودی پایه دهم۸۶هزار و۱۶۸نفر بودند که از این بین ۵۰هزار و۶۳۸دانش آموز دختر و۳۵هزار و۵۳۰دانش آموز پسر بوده اند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با تأکید بر اینکه این آزمون ها در۱۷۶۳حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شده است، افزود:۶۳۴حوزه برای آزمون دختران و ۵۵۱حوزه برای آزمون پسران در پایه هفتم و۳۶۵حوزه برای آزمون دختران و۲۱۳حوزه برای آزمون پسران در پایه دهم بوده است.

یاوری با بیان اینکه در میزان شرکت کنندگان در این آزمون ها تغییر چندانی نسبت به سال های قبل نداشته ایم، گفت: نتایج این آزمون ها در مرداد اعلام می شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: مدارس سمپاد بابت ارائه خدمات آموزشی بر اساس مصوبه ای که دارند نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی برجسته در همان منطقه را دریافت می کنند، البته مدارس سمپاد، معمولا شهریه را از این مقدار خیلی کمتر می گیریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰درصد از دانش آموزان مدارس سمپاد از تخفیفات حق الثبت استفاده کرده اند، گفت: به دانش آموزانی که به هر دلیل و یا محدودیت های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را ندارند تخفیفات گسترده ای از۱۰۰درصد تا۵۰و۴۰درصد ارائه می شود.

یاوری با تأکید بر اینکه مسؤول تشخیص ارائه این تخفیفات به دانش آموزان، شورای مدرسه است، افزود: متأسفانه مدارس سمپاد با محدودیت های جدی از حیث ساختمان و تجهیزات مواجه هستند و این امر ایجاب می کند که خیرین به کمک مدارس سمپاد بیایند. این دانش آموزان از با استعدادترین بچه های کشور هستند. آموزش و پرورش همه تلاش خود را می کند تا مشکلات این مدارس رفع شود.

انتهای پیام/