فعال شدن بیش از ۶۷۰ هیأت مذهبی، تکیه، موکب و روضه خانگی در زرند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند با اعلام این خبر بیان داشت: موکب‌ها جهت ساماندهی حتماً باید مجوز لازم را از اداره تبلیغات اسلامـی بگیرند.

به گزارش صدای زرند بنا به اعلام روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند حجت الاسلام قلیزاده ضمن تسلیت فرارسیدن ماه عزای اباعبدالله الحسین (ع) به عاشقان آن حضرت با بیان اینکه ابراز ارادت و خدمت به محبین اباعبدالله الحسین (ع) توفیقی بزرگ است که نصیب هر کسی نمی‌شود، گفت: عشق به امام حسین(ع) و محبت به آن حضرت در فطرت و سرشت همه عاشقان‌شان نهادینه شده است و باید این عشق و علاقه را با خدمتگزاری خالصانه به ارادتمندان سیدالشهدا (ع) به همگان نشان داد.

وی ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم که امسال شاهد عشق و علاقه چشمگیر و بیش از پیش نوجوانان و جوانان به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) هستیم؛ صحت این مطلب را می‌توان در حضور نوجوانان و جوانان در مراسم عزاداری و نیز افزایش چشمگیر مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر و روستا دید.

قلیزاده بیان داشت: در ایام محرم امسال بیش از ۴۵۰ هیات مذهبی مسجد، تکیه و روضه خانگی برای ماه محرم و صفر فعال شدند.

او گفت : سه گروه تبلیغی با بیش از ۱۲۰ روحانی و مبلغ برای فعالیت‌های تبلیغی و نشر معارف اهلبیت علیهم السلام به نقاط مختلف شهر و روستا اعزام شدند.

حجت الاسلام قلیزاده افزود: علاوه بر این برخی برنامه‌ها نیز به صورت خودجوش و مردمی است که برپایی مواکب، ایستگاه های صلواتی و نیز زیارت عاشورا و روضه های خانگی از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: با توجه به تعدد مواکب و ایستگاه های صلواتی علاقه‌مند به خدمتگزاری، جهت ساماندهی من جمله مسائل ترافیکی، بهداشتی و توزیع عادلانه‌ای اقلام مصرفی مثل شکر و نیز مسائل امنیتی ملزم به گرفتن مجوز از این اداره هستند.

وی خاطر نشان کرد مسئولیت اتفاقات احتمالی پیرامون موکب‌ها و ایستگاه های صلواتی بدون مجوز بر عهده خود آنهاست و این اداره هیچ مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد.

قلیزاده اظهارداشت: همشهریان عزیز می‌توانند موضوعات احتمالی مثل ترافیک، آلودگی صوتی و… را به این اداره گزارش نمایند (شماره های تماس: ۰۳۴۳۳۴۳۷۱۲۴ و ۰۹۱۳۶۱۰۴۱۳۸)

انتهای پیام/