آئین علم بندان بیل آبادِ زرند در کشور بی نظیر است

رئیس ميراث فرهنگي گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند در بازدید از روستاهای بیل آباد- و بادیز ضمن بررسی شرایط برگزاری آئین علمبندان در سومین روز از ماه محرم الحرام ( جمعه ی پیش رو) برگزار خواهد شد باتفاق دهیار بادیز از محل اجرای بخشی از برنامه ی مذکور که همه ساله در بادیز هم برگزار می شود با اشاره به اهمیت حفظ آئین ها در جهت تعمیق باورهای مذهبی گفت: یکی از ارزشمندترین رسومی که خاص شهرستان زرند و روستاهای بیل آباد-بادیز-ده یعقوب- هست و در کشور هم بی بدیل است آئین علمبندان این روستاهاست.

به گزارش صدای زرند، محمد اسلامی در تشریح این آئین گفت:اینکه این آئین در ردیف آثار ملی کشور به ثبت رسیده از جهات مختلفی برای شهرستان قابل ارزش گذاری است که بخشی از آن می تواند به حفظ و تحکیم باورهای مذهبی و انتقال مفاهیم ناب این آئین به نسل جوان است تا آنان نیز آئین پدران و نیاکان خود را به نسل بعد و با حفظ امانت ،تحویل دهند.

بحث دیگر به رونق اقتصادی روستا و ارزش افزوده ی سرمایه های ساکنان این روستاها بر میگردد.

از زاویه دیگر در جذب گردشگران تاثیر مثبت دارد و حتی از دریچه ی دیگر می توان برگزاری این آئین را معرفی و رساندن پیامِ قیامِ امام حسین علیه السلام به تمام جهان از طریق گردشگران خارجی که جذب می شوند دانست‌.

مجموع این اتفاقات می تواند به رونق اقتصادی روستاها-ایجاد اشتغال-حفظ باورهای عمیق مذهبی-و پیام رسانی این قیام باشکوهِ عاشورا به جهان منتج گردد.

علیرضا آموزگار دهیار روستای گردشگری بادیز زرند هم با اعلام آمادگی روستا جهت استقبال از گردشگران و عزاداران حسینی گفت: برای اجرای خوب و با کیفیت این مراسم تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

آموزگار با قدردانی از مدیریت امور برق شهرستان زرند جناب مهندس اسدی که برای تامین نور کافی در روستا مساعدت کردند افزود: بخشدار مرکزی زرند نیز بر اجرای باشکوه این مناسبت بسیار تاکید داشتند و هماهنگی های بین بخشی را نیز پیگیری می کنند.

انتهای پیام/