تشکیل پرونده قضائی برای ‌ریزش مرگبار معدن چناروئیه شهرستان زرند

در پی حادثه دلخراش ریزش معدن چناروئیه و جان باختن یک معدنکار، دادستان زرند از تشکیل پرونده قضائی جهت بررسی علل این اتفاق ناگوار و برخورد با مسببان امر خبر داد.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی در واکنش به حادثه مرگبار ریزش معدن چناروئیه و فوت یکی از کارگران معدن گفت: شهرستان زرند یکی از شهرستانهای صنعتی و معدنی استان است و بدین لحاظ کارگران متعددی در این شهر مشغول بکار هستند و با توجه به اینکه کارگران بعنوان نبض و قلب تولید و توسعه کشور محسوب می‌شود دادستانی زرند، تمامی توان خود را در صیانت از این قشر زحمت کش بکار خواهد بست.

دادستان زرند تصریح کرد: پرونده ای در خصوص این حادثه تلخ در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند تشکیل و تحقیقات قضایی در این مورد در حال انجام است و پس از تکمیل تحقیقات با استفاده از تیم های کارشناسی ، چنانچه ترک فعل یا قصوری صورت گرفته باشد با مسبب آن با قاطعیت برخورد شده و مجازات حبس و جزای نقدی در انتطار وی می باشد.

این مقام قضایی به کلیه معدن داران و پیمانکاران معدن در خصوص رعایت اصول فنی،بهداشت و ایمنی محیط کار هشدار داد و افزود؛کارفرمایان و کلیه مسئولین واحدهای تولیدی مکلفند برای حفاظت و سلامت و بهداشت کارگران در محیط کار،وسایل و امکانات لازم را تهیه و اختیار آنان قرار دهند.

مدعی العموم شهرستان همچنین اضافه کرد؛مستند به ماده ۱۰۵ قانون کار،چنانچه به تشخیص بازرسان اداره کار احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود،آن محل به دستور دادستان فورا تعطیل و لاک و مهر خواهد شد.

انتهای پیام/