رئیس اتاق کرمان:

شورای عالی پسته با حضور وزیر کشاورزی در کرمان تشکیل شود

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه خاموشی چاه های آب موجب نارضایتی کشاورزان شده است، گفت: به فصل برداشت پسته نزدیک می شویم و رقابت بسیار سنگینی برای این محصول در دنیا وجود دارد، اگر برخی مسائل حل نشود ممکن است نتوانیم از فرصت برداشت این محصول استفاده کنیم.

به گزارش صدای زرند، سیدمهدی طبیب زاده درخواست تشکیل شورای عالی پسته در کرمان با حضور وزیر جهاد کشاورزی را مطرح کرد و افزود: باید قبل از اینکه به فصل برداشت برسیم، مسائل را حل کنیم.

وی ۲۴ تیرماه در جلسۀ شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به رونق و توسعۀ کسب و کارها از مسیر دانش بنیان اظهار کرد: کسب و کارها از مسیر دانش بنیان به بازار جهانی راه می یابند.

طبیب زاده با اشاره به اهمیت همراهی سه رکن دانشگاه، بخش خصوصی و دولت در دستیابی به اهداف و توسعۀ کسب و کارها افزود: کشاورزی مدرن، صنایع متوسط و کوچک، بازاریابی صنایع کوچک و … موضوعاتی هستند که در استان کرمان جدی دیده نشده در حالی که حلقه های یک توسعۀ پایدار هستند.

وی اضافه کرد: همۀ ما اذعان داریم کشاورزی استان کرمان صرف نظر از نقش مهم در امنیت غذایی و اشتغال، به دلیل مصرف بالای آب و بازدهی پایین، بهره ور نیست.

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: عملکرد محصول نسبت به مصرف آب در بخش کشاورزی، عدد قابل قبولی نیست و اگر فکر اساسی برای این بخش نشود، کشاورزی استان کرمان سرنوشت خوبی نخواهد داشت.

وی افزود: کشاورزی مدرن می تواند یک منجی برای تامین نیازها، حفظ محیط زیست و استفاده از نهاده ها باشد.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: با به کارگیری دانش و کشاورزی مدرن، می توان به رکوردهای تولید در دنیا و بهره وری رسید.

انتهای پیام/