کرمان جزو ۴ استان دارای بیشترین تنش آبی؛

۶۷۰ روستای کرمان تا پایان سال آینده آبرسانی می شوند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژۀ آبرسانی به روستاهای کرمان خبر داد و با تشریح طرح آبرسانی به ۱۱۰ روستای کرمان، اظهار کرد: آبرسانی به ۵۵ روستا از مجموع ۱۱۰ روستا، توسط قرارگاه خاتم الانبیا و ۵۵ روستا از طریق بسیج سازندگی انجام شده است.

به گزارش صدای زرند، سردار محمدعلی نظری افزود: بعضی از این روستاها آب شرب نداشته و به صورت دبه ای آب خود را تامین می کردند یا آب شرب آن ها سالم نبود که اکنون از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شده اند.

وی با بیان این که کرمان جزو چهار استانی است که بیشترین روستاهای دارای تنش آبی را داشت، تاکید کرد: تنش آبی ۶۷۰ روستای استان کرمان تا پایان سال ۱۴۰۳ برطرف خواهد شد.

نظری ۲۳ تیرماه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان کرمان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، اظهار کرد: آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی یا فاقد آب را در دستور کار داریم که در مرحلۀ اول قرارداد آبرسانی به ۶۶۹ روستا را منعقد کردیم.

وی با بیان این که در ابتدا ۱۸۹۰ روستا دارای تنش آبی در استان کرمان احصا شد، یادآور شد: از سال ۹۸ آبرسانی در قالب نهضت آبرسانی مرد میدان را با همکاری خیرین انجام دادیم و بعد از آن این پویش در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام، کشوری شد.

انتهای پیام/