گپ و گفت دادستان زرند با تعدادی از فعالین و نخبگان مذهبی و فرهنگی شهرستان زرند

صبح چهارشنبه، چهاردهم تیر ماه، تعدادی از فعالین مذهبی و فرهنگی شهرستان زرند، در دفتر دادستان این شهر حاضر و در خصوص مسائل روز شهرستان، با وی به گفتگو پرداختند.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان زرند، در ابتدای این جلسه دادستان زرند ضمن خوش آمد گویی و تشکر از دغدغه‌مندی اقشار مذهبی شهرستان در خصوص مسائل فرهنگی شهر، از حاضرین در جلسه درخواست نمود؛به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند،پس از آن این مقام قضایی، به تک تک سوالات افراد حاضر پاسخ داد.

رضا یعقوبی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین، در مورد اقدامات انجام شده در خصوص هنجارشکنی و کشف حجاب در معابر عمومی شهرستان گفت: هر چند که دستگاه قضایی ایستگاه آخر در بحث مبارزه با این پدیده شوم است و سایر دستگاه‌های متولی،خصوصا نهادهای فرهنگی نیز بایستی به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کنند. اما برخورد با این نوع از مظاهر هنجار شکنی از ناحیه دستگاه‌ قضایی در سطح شهرستان با قدرت انجام و ادامه دارد؛به نحوی که تاکنون چندین پرونده قضائی در این مورد تشکیل و برخورد قانونی لازم با خاطیان بعمل آمده است.

مدعی العموم شهرستان زرند در پاسخ به سؤال یکی دیگر از حاضرین مبنی بر برخورد با #مرتکبان_جرائم_خشن گفت: از ابتدای حضور بنده در شهرستان زرند موضوع برخورد با جرائم خشن و برهم زنندگان نظم عمومی در دستورکارویژه دادستانی قرار گرفته است و به حمد الهی تاکنون توفیقات قابل توجهی در این خصوص دست آمده است به نحوی که به محض وقوع هر حادثه قابل اهمیت ،شخصا” به موضوع ورود پیدا کرده و دستورات لازم ،جهت شناسایی و دستگیری افراد خاطی صادر شده است.

رضا یعقوبی در قسمت دیگری از اظهاراتش در مورد مبارزه با پدیده سرقت در شهرستان گفت: مبارزه با سرقت خصوصا” سرقت از تاسیسات عمومی و به صورت ویژه سرقت سیم های کابل برق و مخابرات با توجه به تبعات منفی و گسترده آن،مورد توجه ویژه دادستانی زرند بوده، قاضی ویژه ای به این امر اختصاص یافته و با سارقین برابر مقررات برخورد قاطعی به عمل آمده است و در صورت وجود دلایل کافی، متهمین بازداشت و زندانی شده اند.ضمن اینکه در خصوص سایر انواع سرقت نیز،تلاش لازم جهت احقاق حق مالباختگان و استرداد اموال به آنها بعمل آمده است .

دادستان زرند در خصوص سرقت چوب پسته از باغات کشاورزی گفت: چندین ماه قبل، کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم در خصوص این موضوع، در دادسرای زرند تشکیل و دستورات جامعی در خصوص برخورد با این موضوع صادر شد و برابر یکی از مصوبات آن جلسه، مقرر گردید کلیه مراجع انتظامی در سطح شهرستان نسبت به توقیف خودروهای حامل چوب پسته که بدون اخذ مجوز قانونی از دستگاه‌های مربوطه، حمل چوب می نمایند اقدام کنند. ضمن اینکه با دستور قضایی تاکنون چند کوره تولید ذغال غیر مجاز، در سطح شهرستان امحا شده است.

دادستان زرند همچنین افزود، با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت پسته در شهرستان، هفته آینده،کارگروه پیشگیری از سرقت پسته با حضور مسئولین مربوط، در دادسرای زرند برگزار، و با جدیت اقدامات پیشگیرانه در این مورد انجام خواهد شد.

این مقام قضایی در پایان اظهاراتش اعلام داشت؛به منظور دسترسی آسان مردم شریف شهرستان زرند به مدعی العموم، شماره تلفن ۰۹۰۵۵۰۷۴۰۱۱ در پیام رسان داخلی ایتا به این امر اختصاص یافته و مردم می‌توانند به صورت شبانه روزی با دادستان شهر،در ارتباط بوده و نسبت به ارسال گزارشات و درخواست‌های خود اقدام نمایند.

photo 2023 07 08 12 45 38

انتهای پیام/