گفتگوی صدای زرند با شهردار زرند؛

مدیر موفق کسی است که اعتماد عمومی را جلب کند

پس از خبر روابط عمومی شهرداری زرند و تاکید ضیاءالدینی شهردار زرند بر خودانتقادی، طی تماس تلفنی خواستم توضیحات خود را برای مخاطبان صدای زرند که این مطلب را مورد توجه قرار دادند، بگویم.

شهردار زرند در پاسخ به این سوال گفت: یکی از مباحث در حقوق شهروندی بحث حقوق آنان از شهرداری هاست و بالتبع ما نیز متعهد به پاسخگویی به این حق و حقوق مردمی هستیم.

شهردار زرند می‌گوید: من هیچگاه از روابط عمومی خودم نمی‌خواهم که فقط به ارسال گزارش های کاری بپردازد بلکه در کنار آن باید حتما انتقادات مردم را هم با گوشی شنوا بشنود و به من منتقل کند.

وی افزود: زمانی یک شهردار موفق است که بتواند اعتماد عمومی جامعه را به شهرداری جلب کند و یکی از مهمترین راهها برای این اتفاق همین است که مردم حقوقی که درباره شهرداری دارند را بشناسند و متقابلاً حقوقی که شهرداری بر مردم دارد را نیز متوجه باشند در این صورت احترام متقابل بوجود می آید و این احترام می تواند بسترساز اعتماد متقابل باشد، اعتمدادی که ماحصلش رشد و بهبود فضای شهروندی و خدمات مناسب به شهروندان خواهد شد.

شهردار زرند تصریح کرد: ما طبق سخن امام راحل که انتقاد را نعمت الهی می‌دانستند و توصیه های موکد امام خامنه ای مدظله العالی درباره‌ی اهمیت انتقادات سازنده، خود را برای شنیدن انتقادات سازنده مهیا کردیم و حتی اگر زمانی مردم بدلیل مهربانی و صبوری شان از ما انتقادی نکنند خودمان باید از خودمان انتقاد کنیم که آیا از عملکرد خودمان راضی هستیم؟

وقتی خود را در این دریای پربرکت قرار دهیم دو راه بیشتر نداریم یا باید به سمت ساحل آرامش شهروندان شنا کنیم یا اینکه از شنا کردن بترسیم و بجای شنا کردن، بدگمان شویم و انرژی مان را صرفا صرف دست و پا زدن بی هدف کنیم، که نتیجه اش کاملا مشخص است و آن گرفتار شدن و غرق شدن می باشد. ما با انتقادات سالم و سازنده مردم، باید انگیزه بگیریم.

علی ضیاءالدینی در پایان گفت: مطالبه گری هم تنها نباید از سوی مردم باشد بلکه ما نیز باید از خودمان پیرامون عملکردمان سوال کنیم، مطالبه کنیم و حرکت کنیم و اینجاست که نقش روابط عمومی برجسته خواهد شد.

صدای زرند: در روزگاری که برخی حتی پذیرش یک نقد ساده را هم ندارند وجود مدیرانی که خودشان بدنبال نقد شدن هستند یک موهبت برای شهر و شهروندان است.

ما در رسانه ی صدای زرند با خداوند پیمان بسته ایم تا در رساندن انتقادات مردم به مدیران لحظه ای کوتاهی نکنیم و این نه تنها مذموم نیست بلکه وظیفه خطیر رسانه است‌.

قضاوت درباره‌ سخنان شهردار را به شهروندان وا می گذاریم.

انتهای پیام/