طی مراسمی در گلزار شهدای شهر کرمان؛

جشنواره جهانی شعر مقاومت آغاز به کار کرد

جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان، امروز دوشنبه 12 تیرماه، با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کرمان، شاعران حاضر در جشنواره و اصحاب رسانه، در گلزار شهدای شهر کرمان آغاز شد.

به گزارش صدای زرند، شهردار کرمان و رئیس جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان، در حاشیۀ این آیین، به حضور شاعران بزرگ داخلی و خارجی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: آثار ۶۰۱ شاعر به همراه بیش از ۲۰۰۰ اثر به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

سعید شعرباف تبریزی با اشاره به ارسال آثار شاعرانی از ۱۱ کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره، افزود: از لحاظ تعداد، شعرهای فارسی و عربی به ترتیب، بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه بوده که بعد از بررسی آثار توسط داوران، ۲۰ شاعر به مرحلۀ پایانی جشنواره راه یافته اند.

وی از تجلیل شاعران برگزیده در مراسم اختتامیه در تاریخ ۱۴ تیرماه همزمان با روز قلم و در آستانۀ عید سعید غدیر خم در تالار فرهنگ و هنر کرمان، خبر داد و یادآور شد: علاوه بر شاعران ایرانی، شاعرانی از کشورهای لبنان، عراق، سوریه و افغانستان، در آیین اختتامیه این جشنواره حضور خواهند داشت.

شعرباف تبریزی گفت: فراخوان این جشنواره، سوم خردادماه سال گذشته منتشر شد و از آثار ارسال شده، آثار ۱۴۷ شاعر به مرحلۀ داوری راه یافت و در نهایت ۲۰ شاعر برگزیده شد.

وی پراکندگی شرکت کنندگان از سراسر کشور را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مراسم اختتامیه جشنواره، با حضور شاعران شناخته شدۀ ایران، داوران جشنواره و شاعران برگزیده برگزار می ‎شود.

شهردار کرمان در پاسخ به اهمیت برگزاری این جشنواره در کرمان گفت: قصد داریم کرمان، در سطح جهانی دیده شود و حال وهوای شهر کرمان، با فضای گردشگری و آیینی، همراه شود.

رئیس جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان، همچنین برگزاری نشست تخصصی شاعران، در عصرهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه در هتل کاروانیکا را ازجمله برنامه های پیش رو اعلام کرد و گفت: در شامگاه روزهای اول و دوم جشنواره، شب های شعر مردم آباد در دو مسجد شهر کرمان (مسجد امام حسین علیه السلام در خیابان مهدیه و مسجد امام حسین علیه السلام در خیابان والفجر) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/