انجام تست های تشخیصی بیماریهای مشترک سل و بروسلوز توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۱۶۰ راس دام در شهرستان کوهبنان تحت عملیات تست سل و بروسلوز قرار گرفتند.

به گزارش صدای زرند، دکتر امیرحسین همتی از انجام ۱۶۰ مورد تست سل و بروسلوز در دامداری های کوهبنان از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۸۰ رأس گاو و گوساله تحت عملیات تست توبرکولیناسیون برای شناسایی بیماری سل قرار گرفتند و خونگیری از تعداد ۸۰ رأس گاو برای بررسی بیماری بروسلوز یا تب مالت انجام گرفت.

همتی یادآور شد: شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مهم‌ترین اهداف شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان است چرا که بیماری‌های سل و بروسلوز از جمله بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام هستند که می‌توانند از طریق مصرف فرآورده‌های لبنی سنتی و آلوده، مصرف کنندگان را درگیر کرده و موجبات آلودگی جمعیت دامی و گله‌های مولد را فراهم آورند.

این مقام مسئول در پایان اشاره کرد طی عملیات صورت کرفته توسط کارشناسان تشخیص سل و بروسلوز این شبکه، تاکنون هیچ دام مبتلا به بیماری سل و بروسلوزی شناسایی نشده و هیچ راکتور سل و بروسلوزی در شهرستان شناسایی نگردیده است.

انتهای پیام/