سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کرمان:

امهال وام های کشاورزی پیگیری می شود

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان مهم ترین مشکل تولید را بازاریابی بیان کرد و گفت: تولیدات خوبی همراه با ابعاد علمی و دانش بنیانی به منصۀ ظهور می رسد اما در حوزۀ بازاریابی محصولات کار خاصی انجام نشده است.

به گزارش صدای زرند، امیر حسن زاده همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص تقاضای بسیار برای امهال وام ها نیز در تلاش هستیم تا امهال های واقعی ازجمله امهال وام های کشاورزان خسارت دیده صورت گیرد.

وی ششم تیرماه در کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان اظهار کرد: رشد و تولید در فضای کشور حاکم است و باید شکرگزار باشیم اما در کنار آن باید به رفع معضلات و آسیب ها نیز پرداخت.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان در ادامه با بیان این که استان کرمان بهشت معادن است، یادآور شد: یکی از بزرگترین معادن خاورمیانه، معدن مس در این استان است و تولید کاتد مس در سال گذشته به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسیده و شرکت مس در آینده قصد دارد این میزان تولید را به یک میلیون تن افزایش دهد.

وی با اشاره به میزان مصرف کم مس در داخل کشور، اظهار کرد: بخش عمدۀ این محصول صادر می شود که جا دارد با برنامه ریزی های رسیدن به تولید یک میلیون تن کاتد؛ صنایع پایین دستی مس هم راه اندازی شود تا منافع آن به کل کشور و نیز شرکت مس برسد.

حسن زاده ادامه داد: در کرمان یکی از این برنامه های صنایع پایین دستی مس، ساخت و تولید طلاجات است که تفاهم نامه ای نیز با شرکت مس منعقد شده و تولید نقره و سلنیوم هم در برنامه های بعدی صنایع پایین دستی است. هرچه از استان کرمان به سمت جنوب کشور و حاشیۀ خلیج فارس برویم مصرف طلا افزایش دارد.

وی هم چنین با اشاره به اینکه یکی از معضلات جامعۀ استان کرمان نداشتن مهارت است، گفت: کمیتۀ مهارت با دبیری دانشکده فنی و حرفه ای در کرمان تشکیل شده و برای مهارت افزایی، نیروی ماهر در همۀ زمینه های صنعتی، معدنی و غیره پرورش می دهد.

انتهای پیام/