رئیس ستاد مرکزی ثبت نام وزارت آموزش و پرورش خبر داد

ثبت نام دانش آموزان در نزدیک ترین مدرسۀ محل سکونت

در سال تحصیلی جدید برای ثبت نام دانش آموزان شعاع محدوده در نظر گرفته شده تا دانش آموزانی که نزدیک یک مدرسه هستند اما منطقۀ محل سکونت آن ها با منطقۀ آموزش و پرورشی آن مدرسه یکسان نیست، بتوانند در آن مدرسه ثبت نام کند.

به گزارش صدای زرند، رئیس ستاد مرکزی ثبت نام دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: دانش آموزان براساس آدرس محل سکونت که در سامانۀ املاک ثبت شده، می توانند در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت ثبت نام کنند.

سید مجتبی هاشمی افزود: همچنین، می توانند در مدرسۀ نزدیک محل اشتغال پدر یا مادر نیز ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: محدوده بندی طوری تعریف شده که دانش آموزان بتوانند در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت یا اشتغال پدر و مادر باشند.

وی ۶ تیرماه در ادامۀ این اظهارات تاکید کرد: امسال برای این مشکل که تا کنون خانواده ها نمی توانستند دانش آموز خود را در مدارسی که در بین دو منطقه آموزش و پرورش مستقر بود ثبت نام کنند، تدبیر کردیم و در دستورالعمل خود آوردیم و ستادهای ثبت نام در سطح استان و مناطق را ملزم کردیم تا با جلسه ای که برای هماهنگی تشکیل می دهند، مدرسه را شعاع محدوده و نه مرز و تقاطع تعیین کنند. مدرسه شعاع باشد تا خانواده ها بتوانند ثبت نام کنند و این امر به مناطق و ستاد ثبت نام استان تکلیف شده است.

وی بیان کرد: امسال تعداد دانش آموزان مدارس قریب به ۱۷ میلیون نفر است. هرچند این امر طبق متغیرهای مختلف از جمله مهاجرت اتباع دستخوش تغییرات می شود.

انتهای پیام/