سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

بیشترین نارضایتی ارباب رجوع در کرمان از پاسکاری ادارات است

حدود ۳۰ درصد کارکنان دستگاه های اجرایی استان کرمان طی ۱۰ سال آینده بازنشسته می شوند و سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان به مدیران توصیه کرد برای جایگزینی این افراد با نیروهای جدید حتما برنامه ریزی کنند تا در سال های بعد دچار مشکل نشوند.

به گزارش صدای زرند، محمدرضا وحیدی همچنین گفت که در ۱۴ شهرستان استان حدود ۵۰ درصد پست های سازمانی خالی است و باید از انتقال کارکنان ستادی شهرستان ها به مراکز جلوگیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رویه های ارائۀ خدمات باید اصلاح شود، افزود: بیشترین نارضایتی ارباب رجوع در دستگاه های اداری و اجرایی از جواب منفی نیست، بلکه نامه بر بودن و پاسکاری بین بخش های مختلف است.

وی سوم تیرماه در نشست شورای راهبری تحول اداری استان کرمان بیان کرد: سالانه دستگاه های اجرایی به لحاظ نقاط قوت و ضعف ارزیابی می شوند و ۶ دستگاه اجرایی که بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان دستگاه برتر استان انتخاب خواهند شد.

وی افزود: رضایت مردم، بهره وری، تعالی و عدالت، شاخص های عمومی ارزیابی دستگاه های اجرایی محسوب می شود که در مجموع دو هزار امتیاز در جشنواره شهید رجایی در ارزیابی دستگاه های اجرایی استان دارند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: جذب به موقع و بهینۀ تخصیص اعتبارات سنواتی، میزان تحقق اهداف برنامه پنج ساله ششم توسعه، میزان تحقق اهداف اولویت های آمایش استان، عملکرد مصوبات سفر رئیس جمهور، کیفیت اجرای پروژه های عمرانی بر اساس گزارش های نظارتی و میزان انجام پروژه های دانش بنیان در دستگاه های اجرایی مشمول نیز جزو شاخص های استانی عملکرد ارزیابی هستند.

وی بیان کرد: ارزیابی دستگاه های اجرایی از ۲۳ خرداد تا ۲۳ تیر در استان انجام می شود که در مردادماه ارزیابی نهایی انجام خواهد شد و طی هفتۀ دولت از دستگاه های برتر تجلیل به عمل می آید.

وحیدی تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها و بانک های دولتی ملزم به شرکت در برنامۀ سالانه ارزیابی عملکرد استان هستند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۷۱ خدمت توسط دستگاه های اجرایی ارائه می شود که بیشترین خدمت توسط دستگاه هایی مانند جهاد کشاورزی، دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی انجام می شود.

وحیدی با بیان این که میز خدمت پیشانی ارائۀ خدمات دستگاه ها محسوب می شود، افزود: باید تلاش کنیم میز اطلاع رسانی به میز خدمات حضوری تبدیل شود و خدمات واقعی به ارباب رجوع ارائه دهد.

انتهای پیام/