در سال گذشته؛

۱۱۷ کارمند متخلف استان کرمان به مراجع قضایی معرفی شد

سال گذشته ۲۲۵ پرونده کیفری و تخلفات اداری در بازرسی استان کرمان تشکیل شده که عمدۀ پرونده ها مربوط به ترک فعل کارکنان دولت است.

به گزارش صدای زرند، به گفتۀ بازرس کل استان کرمان، ۱۱۷ نفر که مرتکب جرایمی از قبیل ترک فعل، اختلاس، ارتشاء، تصرف غیرقانونی، تصدی بیش از یک شغل و تبانی در معاملات دولتی شده اند، شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شده اند.

احمد آبیار با بیان این که اگر سوءجریان یا ترک فعلی در سیستم اداری مشاهده شود، ابتدا از سوی سازمان بازرسی گزارش هشدار صادر می شود، گفت که سال گذشته ۱۶۷ گزارش هشدار برای دستگاه های اجرایی استان ارسال شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که سال گذشته حدود ۱۳ هزار شکوائیه و اطلاعیه مردمی در بازرسی استان کرمان رسیدگی شده است.

آبیار چهارم تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان بازرسی، رسیدگی به شکایات مردمی است و سال گذشته قریب به ۶۰۰۰ شکوائیۀ مردمی علیه دستگاه های اجرایی را رسیدگی کردیم و در اکثر آن ها مشکل مردم حل شده و برخی شکایات مبنای گزارش و تشکیل پرونده و کشف تخلف شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال قبل قریب به ۷۰۰۰ اطلاعیه از سوی مردم واصل شده که برخی از این اطلاعیه ها مبنای کشف فساد ازجمله رشوه و … است.

بازرس کل استان کرمان، خدمت به مردم را اصل اولیه در دستگاه ها و نهادها دانست و یادآور شد: برخی کارمندان آن طور که باید نوکری مردم را انجام نمی دهند و برخی برخورد درستی ندارند.

وی با بیان اینکه پرونده های فساد با سرعت و دقت ارجاع و رسیدگی می‎شود، افزود: اکثر کارمندان و مدیران، افراد سالم و متعهدی هستند، اما فساد اندک هم غیرقابل بخشش نیست زیرا حیثیت کل مجموعه را زیر سوال می برد و موجب بی اعتمادی به سیستم اداری می شود.

انتهای پیام/