رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان

در عید قربان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

دکتر امیرحسین همتی؛ رییس شبکه دامپزشکی کوهبنان طی توصیه هایی به مردم برای ذبح دام در روز عید قربان اظهار کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، از کشتار دام در خارج از محیط کشتارگاه‌ دام جدا خودداری کنید. برخی بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام نظیر تب مالت، تب کریمه کنگو و سیاه زخم می‌تواند از طریق تماس با دام آلوده یا فرآورده‌های دامی آلوده به انسان منتقل شود.

به گزارش صدای زرند، وی افزود: در کشتارگاه‌ کارشناسان بازرسی و بهداشت گوشت شبکه دامپزشکی شهرستان حضور دارند و ضمن معاینه دام با تجهیزات و امکانات، لاشه دام ۲۴ ساعت به طور کامل در دمای سردخانه و یخچال نگهداری می‌شود و اکثر عوامل بیماریزا در این فرآیند به راحتی از بین می‌رود.

همتی ادامه داد: جهت رعایت مسائل بهداشت فردی ذابحین حین تماس با گوشت تازه و آلایش‌های دامی حتماً از دستکش استفاده کنند و از رفتارهای مخاطره‌آمیز نظیر نگهداشتن چاقو در بین دندان‌ها، خوردن و آشامیدن در حین کشتار دام جدا خودداری کنند و افراد جهت خرد کردن و قطعه بندی لاشه دام قربانی استفاده از دستکش را در اولویت کار خود قرار دهند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک دام و انسان به افراد توصیه می شود که از کشتار دام در معابر خودداری کنند و در مراکز بهداشتی زیر نظر شبکه دامپزشکی اقدام به قربانی کردن دام کنند. همچنین در صورت بروز هرگونه سوال همشهریان می توانند با شماره تماس ۳۳۴۹۴۴۰۱ و ۳۳۴۹۴۴۰۲ شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/