تولید یک میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در کارخانه فولاد زرند

رئیس کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: بیش از یک میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن شرکت فولاد زرند ایرانیان تولید شده است.

رئیس کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: بیش از یک میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن شرکت فولاد زرند ایرانیان تولید شده است.

SONY DSC

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس ،پورده شیخی امروز در گفت‌وگو اظهار کرد: با پشتکار کارکنان و متخصصان، کارخانه فولاد زرند موفق به تولید بیش از یک میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن با کیفیت مطلوب شده است.

وی  ادامه داد: این کارخانه یکی از واحد‌های نمونه کشور است و هم‌اکنون با ۶۰ درصد ظرفیت نامی مشغول به تولید است.

رئیس کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن شرکت فولاد زرند ایرانیان با اشاره به خام‌فروشی و صادرات سنگ‌آهن ‌پرعیار از مسئولان خواست با جلوگیری از این امر و هدایت این محصولات به کارخانه‌های داخلی، گام موثری در زمینه خودکفایی کشور در زمینه تولید فولاد‌، رشد اقتصادی و اشتغالزایی بردارند.

به گزارش صدای زرند در راستای ایجاد ارزش افزوده در بحث سنگ معادن ۶ پروژه در شهرستان زرند تعریف شده که شامل زغال‌شویی و کک‌سازی‌ها برای فرآوری زغال‌سنگ و تبدیل به کک و کارخانجات کنسانتره‌، گندله‌سازی و فولاد برای تبدیل سنگ‌آهن به فولاد می‌شود.

کارخانه ۲ میلیون تنی کنسانتره سنگ‌آهن که یکی از پروژه‌های مذکور در حال فعالیت و تولید است و با تکمیل و راه‌اندازی طرح توسعه ۲ میلیون تنی این کارخانه، ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این مجموعه مشغول به کار می‌شوند.

این پروژه‌ها به دنبال تولید محصول نهایی یعنی تولید نورد در شهرستان زرند هستند و همه تلاش‌ها در این راستا است که از خام‌فروشی جلوگیری شود.

شهرستان زرند یکی از قطب‌های تولید سنگ‌آهن و زغال‌سنگ کشور به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری‌های دولت و بخش خصوصی کارخانه‌هایی در راستای جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده راه‌اندازی و یا در حال ساخت است.

انتهای پیام/