با مداخلات تخصصی بهزیستی؛

اقدام به خودکشی در میان دانش آموزان دختر نرماشیر کاهش یافت

در پی گزارش های مرکز اورژانس اجتماعی و مدیران برخی از مدارس نرماشیر مبنی بر مشاهدۀ مواردی از اقدام به خودکشی در میان دختران نوجوان نرماشیری در سال گذشته، تیم مداخلۀ تخصصی بهزیستی با حضور در مدارس و انجام غربالگری خودکشی، اقدام به شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب و میزان و پراکندگی این آسیب در سطح شهرستان کرد.

به گزارش صدای زرند، رئیس اداره بهزیستی شهرستان نرماشیر با بیان این مطلب گفت: به دنبال این گزارش ها، با برگزاری جلسات مشاوره ای و آموزشی ویژه، مانند خودمراقبتی در خودکشی، کنترل خشم و مهارت های زندگی، این مهارت ها به دانش آموزان و والدین آن ها آموزش داده شد.

الهام خواجه نظام افزود: پس از مدتی مشخص شد که بر اساس شواهد بالینی و اظهارات مدیران مدارس و خانواده ها، آمار اقدام به خودکشی در میان این گروه از جامعۀ هدف سیر نزولی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در طراحی برنامه های کاهش آسیب اجتماعی، شناخت دقیق زمینه های فرهنگی و اجتماعی جامعۀ هدف و شناسایی عوامل کنترل کنندۀ این آسیب ها از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیان کرد: در اقدامات مداخله ای تخصصی باید عواملی که آسیب های اجتماعی را افزایش و یا کاهش می دهند به درستی بشناسیم.

خواجه نظام دربارۀ مداخلات تخصصی بهزیستی نرماشیر برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان، گفت: بهزیستی شهرستان نرماشیر جهت کاهش آسیب های اجتماعی در میان خانواده ها، اقدامات مشترکی با همکاری فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان انجام داده است که بر اساس شواهد بالینی این اقدامات موفقیت آمیز بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خانه، مدرسه و جامعه سه نهاد اصلی فرایند آموزش و یادگیری را تشکیل می دهند، همکاری این سه نهاد در تعلیم و تربیت و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی لازم و ضروری است.

انتهای پیام/