روز جمعه دوم تیرماه؛

پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر، روز جمعه 2 تیرماه 1402 در سایت گردشگری این منطقه گفت: برای حضور بیشتر مردم در این جشنواره تورهای گردشگری راه اندازی می شود.

به گزارش صدای زرند، فریدون فعالی با بیان اینکه برپایی آیین گلاب گیری، عرضه و فروش محصولات و تولیدات سنتی و محلی از برنامه های جنبی این جشنواره در بردسیر خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این روز برگزاری جشنواره، اجرای غرفه های صنایع دستی، برنامه های خاص ورزشی ازجمله پرواز با پاراگلایدر، قایق رانی، طناب کشی، مسابقات بومی و محلی و برپایی سیاه چادر عشایری را نیز خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: مراسم آغاز به کار جشنواره گل محمدی لاله زار، روز پنج شنبه ۲۵ خردادماه جاری در گلزار شهدای کرمان و در قالب برنامه هایی همچون عطرافشانی و گلاب پاشی مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همچنین قبور شهدای هشت سال دفاع مقدس انجام گرفت.

فعالی با بیان اینکه این جشنواره هر ساله از استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه رو بوده است، افزود: انتظار می رود با برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز شاهد حضور گستردۀ علاقه مندان به طبیعت در منطقۀ گردشگری لاله زار باشیم.

وی با بیان اینکه زمینه برای حضور حداکثری مردم و معرفی هرچه بهتر این منطقۀ گردشگری فراهم شده است، بیان کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر آوردۀ اقتصادی، موجب بستر سازی مناسب فرهنگی در زمینۀ حفاظت از محیط زیست و مناطق بکر گردشگری همچون لاله زار برای مردم و گردشگران می شود.

فعالی با اشاره به اینکه خانه های بوم گردی منطقۀ گردشگری لاله زار بردسیر آمادۀ میزبانی از گردشگران هستند، افزود: با توجه به اینکه لاله زار منطقۀ گردشگری بوده و تعداد زیادی از گردشگران و مردم مختلف استان کرمان به این منطقه سفر می کنند بنابراین می طلبد بر تعداد اقامتگاه های این منطقه افزوده شود.

وی ادامه داد: تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای اجرای تورهای گروهی به مقصد لاله زار اعلام آمادگی کرده اند که از مردم دعوت می شود در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/