در پی خسارت سیل در کوهبنان؛

برای ترک فعل مدیران کوهبنانی پرونده کیفری تشکیل شد

رئیس دادگستری کوهبنان با بیان این که در جریان بارندگی و سیل اخیر شاهد آب گرفتگی تعدادی از منازل و وارد آمدن خسارت به ساکنان شهرک امام رضا (ع) کوهبنان بودیم، گفت که برای ترک فعل مدیران در جریان سیل کوهبنان پرونده کیفری تشکیل شده است.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی میرزایی در بازدید از منازل آسیب دیدۀ سیل اخیر در شهرک امام رضا (ع)، با اشاره ضعف زیرساخت های این منطقه با اشاره بر لزوم رفع برخی مشکلات و نارسایی ها در کوتاه مدت، افزود: متاسفانه این مهم تاکنون محقق نشده و در سیل اخیر نیز ایرادهای جدی به نداشتن پیش بینی و اتخاذ سیاست های پیشگیرانه برخی مسئولان شهرستان وارد است.

وی با اشاره به لزوم انجام اقدامات اولیه به منظور ممانعت از ورود آب به منازل شهرک های امام رضا (ع) و شهید سلیمانی و حتی برخی از محله های سطح شهر کوهبنان و توابع و مسیل ها پس از اعلام وضعیت و هشدار وقوع سیلاب احتمالی، اظهار کرد: ترک فعل برخی مسئولان و دستگاه های متولی در این موارد به خوبی قابل مشاهده است و باید جبران شود.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان گفت: در سیل گذشته به طور قطع هشدارهای لازم از قبل صادر شده و چنانچه ترک فعل مسئولان به اثبات برسد و طبق نظر کارشناسان مربوطه، مسئولی کوتاهی کرده باشد، بدون اغماض برای آن مسئول پرونده کیفری تشکیل خواهد شد.

میرزایی با گلایه از کوتاهی برخی مسئولان نسبت به شرح وظایف قانونی خود، ادامه داد: برخی مسئولان یا نسبت به وظایف خود اشراف ندارند یا اینکه بی تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه تا چه زمانی مردم باید پس از بارش حداقلی شاهد خسارت زیاد به اموال خود باشند؟ گفت: خروجی جلسات ستاد مدیریت بحران باید کاهش خسارت به مردم باشد، نه اینکه شاهد بروز خسارت باشیم.

میرزایی افزود: ترک فعل احتمالی مسئولان در قبال مصوبات ستاد مدیریت بحران به طور قطع از سوی دستگاه قضایی پیگیری می شود و باید در قبال این مهم پاسخگو باشند.

انتهای پیام/