معاون استاندار کرمان:

مسئولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ باید تربیت نیروی ماهر باشد

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان علت فقر در استان با وجود ذخایر غنی معدنی را صنایع بزرگ دانست و گفت: در دنیا صنایع کوچک و متوسط باعث توسعه شدند و کاری که ما در استان شروع کردیم تا شرکت های بزرگ به کمک شرکت های کوچک بیایند به همین دلیل است.

به گزارش صدای زرند، امیر حسن زاده با تاکید بر انجام اکتشاف و حمایت از صنایع پایین دستی برای توسعۀ استان، بیان کرد: امروز مسئولیت های اجتماعی در شرکت های بزرگ باید تربیت نیروی ماهر و راه اندازی صنایع پایین دستی باشد. مراکز فنی و حرفه ای آمادگی لازم برای برگزاری کلاس های مهارت آموزی در زمینه های مختلف و بر اساس نیاز صنایع بزرگ را دارند.

وی در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و ماشین آلات وابسته در کرمان، با بیان این که در زمینۀ اکتشافات معدنی و صنایع پایین دستی کار نکرده ایم، اظهار کرد: اکتشافات سرچشمه مربوط به قبل بوده و اکتشافات جدید در دو، سه سال اخیر انجام شده و از سال ۹۵ شرکت مس رسما وارد اکتشاف شد.

حسن زاده ادامه داد: گل گهر و شرکت های حوزۀ آهن هنوز به موضوع اکتشافات جدید وارد نشده اند.

وی افزود: در کشور ۱۰ میلیون متر حفاری معدنی صورت گرفته است، در حالی که در یک کشور معدنی باید سالی هشت تا ۱۰ میلیون حفاری انجام شود.

حسن زاده گفت: هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخیرۀ معدنی در شمال استان کرمان داریم اما در جنوب استان کرمان بر اساس کل اکتشافی که انجام شده، ذخایر ما حدود ۳۳۰ میلیون تن است که نشان می دهد اکتشاف در جنوب صورت نگرفته است.

انتهای پیام/