معاون سیاسی استاندار کرمان:

مجریان انتخابات به دنبال مشارکت حداکثری هستند

در نخستین جلسۀ ستاد انتخابات استان کرمان، نقشۀ راه انتخابات ۱۴۰۲ استان در سه محور راهبردی، اجرایی و فناوری بررسی شد.

به گزارش صدای زرند، رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در این جلسه گفت: مجریان برگزاری انتخابات فارغ از هرگونه دیدگاه و گرایش سیاسی به دنبال مشارکت حداکثری هستند، در بحث اجرایی توجهمان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ رای مردم است و در تمام فرآیند انتخابات به این نکته دقت داشته باشیم.

رحمان جلالی با اشاره به طراحی دو نقشۀ عملیاتی ویژۀ اعضای ستاد انتخابات استان در محور راهبردی، ادامه داد: در موضوع مشارکت و رقابت، قرارگاه رسانه ای استان طی مصوبۀ شورای فضای مجازی استان راه اندازی می شود.

وی افزود: نسبت به موضوع سلامت و امنیت انتخابات نیز براساس بانک اطلاعاتی و اطلس شعب اخذ رای که برای اولین بار در سطح کشور با پایلوت استان کرمان طراحی و اجرا شده، مدیریت امنیتی و زیرساختی شعب اخذ رای صورت می گیرد.

جلالی اضافه کرد: آموزش عوامل و مجریان انتخابات در سراسر استان به صورت عمومی و اختصاصی انجام می شود، بودجه و امکانات و منابع انسانی نیز در محور اجرایی دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: در محور اساسی فناوری نیز، زیرساخت های فناورانه استان اعم از فیبرنوری و ارتباطات که قرار است در سامانه های احراز هویت، پایش و رصد انتخابات، صورت جلسات و غیره انجام شود، توسط کمیته فناوری ستاد انتخابات استان بررسی و نقشۀ راه تدوین می شود.

گفتنی است، دبیر و روسای کمیته های ستاد انتخابات استان کرمان نیز در این جلسه الزامات و مسائل مرتبط با برگزاری هرچه باشکوه تر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را بیان کردند.

انتهای پیام/