استاندار کرمان:

تزریق منابع بانکی در کرمان کاهش یافته است

استاندار کرمان با بیان این که در کشوری مثل ایران اگر بانک ها نقدینگی را قطع کنند، تولید آسیب می بیند، گفت: تولید یک اصل است و باید آن را حفظ کنیم و نقدینگی به سمت تولید برود.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار افزود: تزریق منابع بانکی به شدت کاهش پیدا کرده، در شرایطی که بخش هایی از جامعه مانند تولید را نمی توان رها کرد و اگر سرمایه در گردش نداشته باشند دچار چالش می شوند.

وی با بیان اینکه کنترل تورم باید به گونه ای باشد که تولید آسیب نبیند، خاطرنشان کرد: بخشی از منابع بانک ها در استان ناشی از منابع شرکت هاست، اما برخی از این منابع در بعضی از شعبه هایی است که توزیع مناسب وجود ندارد.

وی ۲۱ خردادماه در شورای هماهنگی بانک های استان اظهار کرد: توسعه و سرمایه گذار در کشور ما بانک محور است و اگر منابع بانک نباشد، سرمایه گذاری اتفاق نمی افتد.

فداکار با بیان اینکه بازار سرمایه و سایر حوزه ها و روش ها برای سرمایه گذاری در ایران غریب است، نقش بانک ها در توسعۀ اقتصادی را غیرقابل انکار دانست و گفت: این در حالی است که تزریق نقدینگی به تورم دامن می زند.

وی همچنین در بخشی از صحبت های خود یادآور شد: بعضی از گروه ها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال زا هستند و از سویی جزو مجموعه های کم برخوردار هستند و منابع دیگری ندارند و بانک ها باید کمک کنند تا کار به صورت جدی پیش رود.

استاندار کرمان خطاب به مدیران بانک ها در استان کرمان گفت: از سازمان های مرکزی مطالبه کنید تا ظرفیت استان افزایش یابد و کار را پیش ببریم و مردم بتوانند از منابع بانک ها استفاده کنند.

انتهای پیام/