برگزاری جلسه اضطراری ستاد بحران کوهبنان

به ریاست مجید توکلی فرماندار کوهبنان و سایر اعضا، در جریان ورود سامانه بارشی اخیر، جلسه ستاد بحران در محل فرمانداری کوهبنان برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، در این جلسه دکتر توکلی ضمن تشکر از برخی دستگاه های حاضر در محل بحران این اتفاق را از جهاتی حائز اهمیت دانست و گفت: امروزه علاوه بر مدیریت بحران و رفع مشکلات حاصله، حضور مسئولین از لحاظ روانی برای حادثه دیدگان جنبه روانی دارد و موجب ارامش ایشان می شود لذا اعضای ستاد بحران منجمله جمعیت هلال احمر می بایست در راس این کار باشد.

در ادامه توکلی با ارائه گزارش صفر بحران و اعلام خسارات وارده گفت: در ابتدا خدا را شاکرم که سیل بوجود امده تا این لحظه خسارت جانی نداشته و عمده خسارات واصله به بخش کشاورزی و عمرانی بوده است.

وی افزود: در منطقه دهعلی و ده‌بالا و شوروئیه و حسین‌آباد و بیدان‌خواجه قنات ها دچار خسارت شدند و حدود ۱۵ درصد از باغات پسته منطقه ده علی بر اثر بارش تگرک آسیب دیدند.

وی ادامه داد: متاسفانه درمنطقه شکرآباد مزارع زراعی اعم از یونجه و گندم به طور کامل دچار ابگرفتگی و درگیر گل‌ولای شدند و بخش زیادی دچار خسارت شده و جوی‌های آب در این منطقه مسدود شدند.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: در روستاهای بخش مرکزی و طغرالجرد به دلیل برخورد صاعقه برق برخی نقاط قطع گردید که خوشبختانه با رسیدگی فوری بعد از دریافت مجوز و ایمن شدن شرایط جوی مشکل برطرف شد و همشهریان عزیز با تحمل یک ساعت قطعی برق مجدداً به شبکه برق وصل شدند.

فرماندار کوهبنان به دستگاههای عضو ستاد بحران اعلام داشت: همه موظفید تا پایان آرام شدن شرایط جوی و رفع خطرات احتمالی در منطقه حضور داشته و از آمادگی نیروها و تجهیزات خود اطمینان کامل را حاصل فرمایید.

توکلی تاکید کرد: مساجد و تکایا و مدارس تا پایان وضعیت بحران و ارام شدن شرایط جوی جهت بروز خطرات احتمالی به منظور اسکان همشهریان گرامی تجهیز و به حالت آماده باش قرار گیرند.

محمود عربپور معاون فرماندار با ارائه گزارشی از وقوع سیل در روستای حسین آباد عنوان کرد: تعداد ۴ دستگاه خودرو در این منطقه دچار حادثه شدند که با همت نیروهای سپاه و هلال احمر خوشبختانه به سلامت از حادثه نجات یافتند.

وی گفت: در این منطقه بخشی از مزارع و باغات دچار ابگرفتگی و خسارت گردیده و قنات آن دچار آسیب شده است.

معاون فرماندار عنوان کرد: سدهای گراکوئیه و حسین آباد با بارش شدید باران روبرو شده و در آستانه سرریز شدن است.

انتهای پیام/

*عکس: yjc