اعلام شهریۀ مدارس غیردولتی تا پایان خردادماه؛

میزان شهریه به عملکرد و امکانات مدرسه بستگی دارد

میزان شهریۀ مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ هنوز مشخص نشده است و تا زمان اعلام آن، مدارس می توانند با شهریۀ سال جاری به صورت علی الحساب ثبت نام ها را انجام دهند.

به گزارش صدای زرند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: شهریۀ مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جاری اواخر خردادماه مشخص می شود.

احمد محمودزاده افزود: افزایش درصدی برای شهریۀ مدارس غیرانتفاعی نخواهیم داشت بلکه میزان شهریۀ مدارس غیردولتی به عملکرد مدرسه نسبت به سال گذشته، امکانات و تجهیزات مدرسه بستگی دارد.

وی با بیان این که شهریۀ ثابت سال گذشته از ۲.۵ میلیون تومان تا ۳۷ میلیون تومان بود و برخی از مدارس به علاوۀ این شهریۀ ثابت، ۳۸ درصد نیز شهریۀ اضافه بابت فوق برنامه و مکمل دریافت می کردند، ادامه داد: اولیا می توانند وارد سامانۀ https://mosharekatha.ir/ شوند و با جست وجوی نام مدرسه، شهریۀ تعیین شده برای مدارس که مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ است را بینند و متناسب با آن شهریه پرداخت کنند. از موسسین نیز خواهش می کنیم بیشتر از آن چه برایشان تعیین کرده ایم از اولیا، شهریه نگیرند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعیین سقف و کف شهریه فرمول خاصی دارد و ما حدود شش ماه بر روی این فرمول ها کار کرده ایم، افزود: انتظار داریم اولیا با توجه به شهریۀ قانونی که ما برای مدارس غیرانتفاعی تعیین کرده ایم، به مدارس پول پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به جد با مراکز غیرانتفاعی که بیش از شهریه های تعیین شده پول دریافت می کنند، برخورد می کند، یادآور شد: از مطبوعات و رسانه ها درخواست داریم تخلفات برخی مدارس که خارج از چارچوب تعیین شده از مردم شهریه دریافت می کنند را عادی سازی نکنند. طوری دربارۀ این مدارس بیان نشود که گویی گرفتن شهریه های بالا عادی است و تمامی مدارس غیردولتی بیشتر از شهریه های تعیین شده از مردم دریافت می کنند.

محمودزاده گفت: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار مدرسه غیرانتفاعی در سراسر کشور وجود دارد اما تعداد مدارس غیردولتی که از مردم شهریه زیاد دریافت می کنند، اندک است و به نیم درصد هم نمی رسد.

وی دربارۀ الگوی شهریۀ مدارس، توضیح داد: برای تعیین شهریۀ مدارس غیرانتفاعی یک الگو شهریه داریم که ۲۲ فروردین امسال به مدارس ابلاغ کردیم. مدارس متناسب با شاخص هایی که در این الگو است ازجمله شاخص نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات، تراکم کلاسی و نیز کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی امتیاز می گیرند. برای مثال از ۱۰۰ امتیازی که برای تمام این شاخص ها در نظر گرفته شده است شاخص کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی ۲۰ امتیاز دارد و خود این شاخص به تنهایی ۱۵۰ زیر شاخص دارد.

محمودزاده تصریح کرد: ما در طول سال تحصیلی این ها را برآورد کرده ایم که هر مدرسه چه امتیازی گرفته است و بر اساس یک فرمولی که آن را نیز ارائه کرده ایم این مسائل را بررسی کردیم. مدارس نیز برای تعیین شهریۀ خود باید اسناد خود را در سایت https://mosharekatha.ir/ بارگزاری کنند و این مدارک و اسناد را منطقه، استان و سپس ما به عنوان نهاد مسئول کشوری بررسی کنیم. برنامه های مصوب مدارس و فوق برنامه های آن ها در ۶ تا ۸ ساعت متناسب با دوره های مختلف تحصیلی و مکمل ها نیز جداگانه بررسی می شوند و نهایتا شهریۀ هر مدرسه را ما به سراسر کشور ابلاغ می کنیم.

انتهای پیام/