پیشرفت کند انتقال آب خلیج فارس به کرمان؛

کمبود آب در تابستان جدی است

طرح انتقال آب خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان در خوشبینانه ترین حالت ممکن تا پایان سال به بهره برداری می رسد و با توجه به در پیش بودن تابستانی که پیش بینی می شود گرمتر از سال گذشته باشد، شهر کرمان هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد و به گفتۀ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، حفر و تجهیز چاه هایی که برای رفع تنش آبی برنامه ریزی شده است، تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اجرای کامل آن، نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش صدای زرند، علیرضا عبدیان با اشاره به اینکه امسال تنش آبی منجر به کمبود و قطعی آب می شود، گفت: کمبود آب در شهر کرمان با توجه به افزایش دمای هوا، گرمای تابستان و افتتاح نشدن طرح های انتقال آب پیش بینی می شود.

وی کمبود آب در شهر کرمان را هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه بیان کرد و افزود: در اوج مصرف، نیاز آبی کرمان ۳ هزار و ۳۵۳ لیتر بر ثانیه است و برای رفع تنش آبی در شهر کرمان حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه برنامه ریزی شده و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اجرای کامل آن، نیازمند تامین اعتبار است.

مدیرعامل آبفای استان کرمان بیان کرد: با وجود این که ۳۰ میلیون مترمکعب آب از طرح انتقال آب خلیج فارس به سرچشمه، به شهر های کرمان و رفسنجان اختصاص داده شده است، اما این طرح پیشرفت فیزیکی کندی دارد و انتظار می رود تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای رفع تنش آبی در استان کرمان، یادآور شد: طرح هایی که برای رفع تنش آبی در شهر های کرمان، رفسنجان، سیرجان، زرند و بم در حال اجرا است، در صورت تامین اعتبار لازم به پایان می رسند.

فروغی، مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان نیز از بهره برداری طرح انتقال آب خلیج فارس به سرچشمه تا دهه فجر امسال خبر داد.

انتهای پیام/