“گل به خودی مپنا” و نادیده‌گرفتن مدیران زرند

بعد از انتشار آگهی استخدام ۲۸ نیروی کار در نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر با اولویت استخدام از کل شهرستان‌های استان و نادیده گرفته شدن حق جوانان زرندی، ذهنم درگیر دو جنبه مهم این ماجرا شد که بد نیست آن را با صدای بلند در صدای زرند فریاد بزنم.

صدای زرند – جواد زمانی: جنبه اول این که: چند سال پیش بود که استخدام نیرو از مسیر نادرست [به دلیل اطلاع‌رسانی نامناسب]، در همین نیروگاه، حواشی خاصی را در پی داشت و تا حدی موجب بروز مشکلاتی از لحاظ امنیتی در منطقه علی‌آباد شد. اینکه این موضوع درس عبرتی برای مدیریت این نیروگاه نشده است، جای بسی سوال است.

اما در آزمون استخدامی اخیر هم جدای از اینکه در جذب نیروی مورد نیاز خود، جوانان زرندی را در اولویت اصلی این استخدام قرار نداده‌اند، منتشر کردن آگهی این جذب نیرو در یک رسانه‌ای که شاید کمتر جوانی از شهرستان زرند به آن دسترسی دارد جای سوال مضاعف دارد. نمی‌خواهم به این اقدام بدبین باشم، اما امیدوارم آن‌ها هم از خوش‌بینی ما سوءاستفاده نکنند!

اما در جنبه دیگر ماجرا باید انتقادی داشت به مدیران شهرستان زرند؛ ابتدا از اقدام سریع جناب دکتر عسکرزاده جانشین بسیج دانشجویی استان و ورود فرماندار شهرستان به این مسیرِ ناپسندِ مدیریتِ نیروگاه در جذب نیرو، سپاس‌گزارم. اما جناب آقای حسینی‌نژاد فرماندار محترم و سرکار خانم شریعتی نماینده محترم مردم زرند در مجلس! شما چرا با اینگونه نهادها به گونه‌ای برخورد نمی‌کنید که آن‌ها به خود این اجازه را ندهند تا بدون در نظر داشتن شما و نظرات شما جذب نیرو داشته باشند؟

این حرفی را که می‌خواهم بزنم شاید نادرست باشد، اما با یاری از ضرب‌المثل “تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها!” این موضوع را به عنوان مثال می‌گویم که “یادم است یکی از دوستانم می‌گفت در یکی از شهرستان‌های استان، نیرویِ کارگزینی یکی از کارخانجات بزرگ را نماینده انتخاب می‌کند و آن کارخانه حق ندارد بدون در نظر داشتن نظر نماینده کسی را جذب نماید”. حال چگونه است که نیروگاه زرند اول باید آگهی استخدام بزند تا شما [فرماندار و نماینده] خبردار شوید و بعد و آن هم با انتقاد مردم و ورود بسیج دانشجویی، مجبور به تغییر روند استخدام شوند؟ [هرچند هنوز هم مشخص نیست دقیقاً تغییر و بومی‌گزینی چگونه است و آیا در این جذب نیرو اولویت اصلی با جوانان زرندی است یا فقط جوانان زرندی کمی در این استخدام دارای اولویت بیشتر نسبت به دیگر شهرستان‌ها هستند؛ یا اصلاً هیچ و هیچ…؟]

انتهای پیام/