مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد؛

پیش بینی ثبت نام بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز در مدارس کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که پیش بینی می شود بیش از ۶۵۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی آینده در مدارس استان ثبت نام کنند بر تکریم اولیا و عدالت محوری در زمان ثبت نام تاکید کرد.

به گزارش صدای زرند، رضا رضایی، عدم دریافت وجوه غیرمجاز و توجه به زمان و محدوده بندی جغرافیایی ثبت نام را مصداق تحقق حقوق شهروندی و رعایت حقوق والدین و دانش آموزان دانست و یادآور شد: باید سهمیۀ ثبت نام مدارس با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و دورۀ تحصیلی، تعیین و به شیوۀ مناسب اطلاع رسانی شود.

وی تأکید کرد: برای ایجاد نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام، شکایات و گزارش های مردمی در سامانۀ پاسخگویی به شکایات به آدرس www.shekayat.medu.ir ثبت می شود که باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست ستاد ثبت نام استان کرمان با اشاره به ارسال شیوه نامۀ اجرایی ثبت نام دانش آموزان به شهرستان ها و مناطق، اظهار کرد: شیوه نامۀ ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با شعار ثبت نام مطلوب، عدالت محوری، خانواده مداری به راهنمای نظارت بر این فرایند، ابلاغ شده است.

وی بر تلاش جهادی و به کارگیری تجارب گذشته در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دولت مردمی تأکید کرد و افزود: مدیران شهرستان ها و مناطق در انتخاب اعضای ستاد ثبت نام، ویژگی هایی نظیر حسن خلق، سعه صدر و آگاهی به قوانین را مد نظر داشته باشند.

رضایی خواستار نظارت دقیق و مستمر بخش های نظارتی اداره کل آموزش و پرورش بر فرایند ثبت نام دانش آموزان در مرکز و سایر شهرستان ها و مناطق شد و اظهار کرد: کار نظارت به منظور رعایت حقوق شهروندی به ویژه حقوق والدین و دانش آموزان صورت می گیرد و باید شهرستان ها و مناطق ذیل ستاد ثبت نام استان به این مهم توجه داشته باشند.

وی گفت: مسئولان ستاد ثبت نام در شهرستان ها باید به صورت منسجم و هماهنگ نسبت به تبیین دستورالعمل ثبت نام برای اعضای ستاد و مدیران مدارس اقدام کنند.

رضایی بیان کرد: به منظور اجرای تکالیف مقرر در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و انسداد مبادی بیسوادی، جلوگیری از بازماندگی تحصیلی افراد لازم التعلیم، جذب حداکثری لازم التعلیمان دورۀ ابتدایی و پیگیری ثبت نام دانش آموزان میان پایه باید اقدام مؤثر انجام شود.

انتهای پیام/