چرخۀ درمان سرطان در استان تکمیل می شود؛

راه اندازی جدیدترین دستگاه توموتراپی در بیمارستان شفا کرمان

کرمان به جدیدترین دستگاه توموتراپی درمان سرطان مجهز شد.

به گزارش صدای زرند، به گفتۀ مدیر گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با راه اندازی این دستگاه که یکی از دستگاه های جدید نسل سوم پرتودرمانی دنیاست، دیگر نیاز نیست کرمانی ها برای درمان سرطان به سایر شهرها مراجعه کنند.

علی جمعه زاده، یکی از مزایای ویژۀ دستگاه توموتراپی، که به زودی در بیمارستان شفا راه اندازی خواهد شد، را درمان کودکان مبتلا به سرطان بیان کرد و گفت که تقریبا ۹۵ درصد بیماران مبتلا به سرطان را می توان با این دستگاه درمان کرد.

وی با اشاره به مراجعۀ بیماران سرطانی از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به کرمان، افزود: در حال حاضر روزانه حدود ۱۶۰ بیمار برای درمان سرطان به بیمارستان های شفا و افضلی پور مراجعه می کنند که با نصب این دستگاه، می توانیم حدود ۱۰۰ بیمار دیگر نیز پذیرش کنیم.

جمعه زاده ۱۰ خردادماه در نشست خبری با محوریت تکمیل چرخۀ تشخیص و درمان سرطان در منطقۀ جنوب شرق کشور با اشاره به مزیت های این دستگاه توموتراپی اظهار کرد: از دستگاه توموتراپی می توان قبل، حین و بعد از شیمی درمانی یا جراحی استفاده کرد. یک سی تی اسکن نیز در این دستگاه وجود دارد که قابلیت های درمانی آن را افزایش می دهد و همچنین تومورهای سرطانی را نیز درمان می کند.

وی گفت: چرخۀ درمان سرطان در استان کرمان تقریبا تکمیل شده است.

درمان بیماران سرطانی با تعرفه دولتی

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست گفت: دستگاه توموتراپی آخرین نسل از دستگاه های درمان سرطان است و کرمان هفتمین دانشگاهی است که این دستگاه را به بهره برداری می رساند.

میثم موسوی با اشاره به سختی های تهیه این دستگاه اظهار کرد: طی تلاش چهار ماهه در مدیریت بودجه توانستیم موافقت وزارت بهداشت و درمان و هیئت امنای صرفه جویی ارزی را جلب کنیم و دستگاه هفتۀ قبل از گمرک بندرعباس ترخیص شد و در حال حاضر در بیمارستان شفا مستقر است و طی هفته های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی، میزان هزینۀ خرید دستگاه توموتراپی را سه میلیون یورو اعلام و اظهار کرد: تعرفۀ درمان کاملا دولتی است و هزینه از جیب بیمار تقریبا صفر است.

انتهای پیام/