سرپرست اداره راهداری:

جاده‌های زرند ایمن‌تر شدند

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند از ایمن‌سازی قسمتی از محور مواصلاتی بزرگراه زرند کرمان خبر داد و گفت: تاکنون دهها مورد راه‌ غیر مجاز و ناایمن در این محور مسدود شده است.

سیدرضا امیری ظهر دوشنبه در گفتگویی با صدای زرند به میزبانی اداره راهداری ضمن بیان اینکه در حال حاضر ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی شهرستان در شعاع پانزده کیلومتری شهر زرند در اولویت کاری این اداره می‌باشد و قسمتی از ایمن سازی شامل انسداد راه های غیرمجاز می باشد، ابراز داشت: به همین منظور دهها مورد راه‌ فرعی غیر مجاز و دسترسی‌های ناایمن در هفته جاری با هماهنگی پلیس راه زرند یزد و در بزرگراه زرند کرمان مسدود شد.

این راهها اکثرا راههای غیرمجاز به سمت کارخانجات صنعتی محدوده فولاد می باشند که شناسایی و مسدود نمودن این موارد کماکان ادامه دارد.

متاسفانه مجموعه صنعتی فولاد تا کنون به تعهدات خود در خصوص ایمن سازی راههای ارتباطی پیرامون خود به طور کامل عمل ننموده و این کوتاهی باعث بروز ضایعات و خسارات جبران ناپذیری برای بهره برداران از مسیر شده است.

شایان ذکر است مسدود نمودن راههای فرعی صرفا با نصب نیوجرسی بتنی روشی پایدار و مطمئن می‌باشد که لازم است مصوبات شورای ترافیک اجرایی گردد.

وی ضمن بیان اینکه احداث هرگونه راه دسترسی در حریم راه نیازمند مجوزهای لازم است، افزود: حفظ و حراست از حریم راه‌ها و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی و ارتقا ضریب ایمنی به استناد تبصره یک ماده شش اصلاح قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن یکی از وظایف اصلی حوزه راهداری است.

امیری بابیان اینکه در شهرستان زرند نزدیک به یک هزار و دویست کیلومتر راه از نوع بزرگراه، اصلی، فرعی، روستایی و خاکی وجود دارد که تحت پوشش این اداره است، ابراز داشت: ایمن‌سازی راه‌های دسترسی به محورهای مواصلاتی به منظور هدایت و کنترل مناسب وسایل نقلیه و کاهش تصادفات ضروری است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند همچنین در راستای حفظ و نگهداری رویه آسفالتی و جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویه نامناسب از اجرای عملیات بهسازی و درزگیری با قیر پلیمری روکش آسفالت بزرگراه زرند کرمان خبر داد و در ادامه تصریح کرد: با توجه به قرارداد منعقدشده با پیمانکار، اجرای این عملیات به طول ۵۰ کیلومتر در این بزرگراه آغازشده است.

photo4959985183 photo4997233643 photo4959983222 photo4921744468 photo4921744470 photo4921744548 photo3937589760

انتهای پیام/