مدیرکل حج و زیارت استان:

۳۱۳۵ نفر از استان کرمان به حج می روند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان این که امسال از استان کرمان ۲۰ کاروان به حج اعزام می شوند، گفت: ۳۱۳۵ نفر به همراه ۹۳ نفر از عوامل خدمتگزار در کاروان و همچنین هشت پزشک که در مجموعه های کاروان ها مستقر می شوند، از استان کرمان به حج اعزام خواهند شد.

به گزارش صدای زرند، محمدعلی ایرانمنش افزود: ۱۷۰۲ نفر از زوّار استان، خانم و ۱۴۳۳ نفر مرد هستند که ۱۳۴۶ نفر آن ها باقیماندۀ کسانی هستند که در سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده بودند، ۱۷۸۹ نفر آن ها جدید و ۱۸۵ نفر آن ها از سهمیۀ بنیاد شهید هستند.

وی با بیان این که متوسط سن زائران کرمانی۵۷ سال است، ادامه داد: کوچکترین زائر از استان کرمان ۹ ماهه و مسن ترین آن ها ۹۳ ساله است.

ایرانمنش ۳۰ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هشت کاروان از کرمان، دو کاروان از سیرجان، سه کاروان از رفسنجان و انار، سه کاروان از زرند و کوهبنان، یک کاروان از شهرهای کرمان، بردسیر و بافت، یک کاروان از جیرفت و یک کاروان از بم برای برگزاری حج به عربستان اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه در مدینه ۱۰ هتل و در مکه ۱۵ هتل زوّار کرمانی را پذیرش می کنند، اظهار کرد: هزینۀ تمام شدۀ سفر حج تمتع در سال ۱۴۰۲ در استان کرمان حداقل ۱۰۴ میلیون تومان و حداکثر ۱۲۹ میلیون تومان است.

محمدعلی مجد مسئول عملیات حج در سازمان حج و زیارت استان کرمان نیز در این نشست با بیان این که ۱۴ پرواز از کرمان برای حج تمتع داریم، گفت: همۀ پروازها از فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان انجام می شود و پروازهای رفت از ۲۵ تا ۲۸ خردادماه و برگشت از ۳۱ تیرماه تا سوم مردادماه انجام خواهند شد.

انتهای پیام/