بیمه سلامت ایران:

تمام افراد فاقد بیمۀ درمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به حمایت سازمان بیمه سلامت از افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه ای گفت: این سازمان طبق قوانین مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیات وزیران، تمامی افراد فاقد پوشش بیمۀ درمان را از زمان تصویب قانون، بیمه کرده و به آن ها خدمات ارائه می کند.

به گزارش صدای زرند، سیدمهدی میرشاه ولد با بیان اینکه افراد فاقد بیمه در ۳ دهک اول جامعه بدون پرداخت هیچ گونه حق بیمه ای و بدون مراجعۀ حضوری به دفاتر پیشخوان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، اظهار کرد: این افراد در مراجعه به مراکز درمانی دولتی هیچ گونه مشکلی نداشته و می توانند به راحتی از خدمات استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به بند د تبصرۀ ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، سازمان بیمه سلامت باید نسبت به پوشش بیمه ای افراد فاقد بیمه اقدام می کرد که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد فاقد بیمه دهک های اول تا سوم که هیچ گونه پوشش بیمه ای نداشتند بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار گرفتند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: تعداد افراد فاقد بیمه که تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفتند با احتساب بیماران خاص و صعب العلاج این گروه، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر است و حدود ۶۰ درصد از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با تاکید بر این که هیچ محدودیتی برای تحت پوشش بیمه قرار دادن افراد فاقد بیمه وجود ندارد، گفت: افراد فاقد بیمه می توانند با مراجعه به سامانۀ سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir و یا دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت نام و درخواست خود جهت بهره مندی از پوشش بیمه ای اقدام کنند.

انتهای پیام/