قطار جشنواره‌های زرند به ایستگاه هشتم رسید

قطار جشنواره های زرند به مدت دو روز (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت) در مجموعه گردشگری بهشت هشتم توقف خواهد کرد.

به گزارش صدای زرند، ضمن بازدید میدانی معاون سیاسی اجتماعی امنیتی فرماندار شهرستان زرند، رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، فضائلی دهیار دشتخاک، اعضای شورای اسلامی دشتخاک و نمایندگانی از جهاد کشاورزی و شهرداری زرند از محل مجموعه گردشگری بهشت هشتم در حاشیه روستای گاشکوئیه از توابع دهستان دشتخاک، بر برگزاری باشکوه جشنواره عشایر میراث داران فرهنگ اصیل ایرانی تاکید شد.

محمد ایزدی با بیان اینکه نقش عشایر در تمام سرفصل های اجتماعی و رونق اقتصادی و حفظ و پاسداشت فرهنگ ایرانی اسلامی با همه سختی کاری که این عزیزان دارند خصوصاً خشکسالی های اخیر بر هیچکس پوشیده نیست گفت: طبیعتا در تقویم جشنواره های زرند شهر جشنواره های ایران، جای عشایر خالی بود که امسال و با تدبیری که در ستاد زرند شهرجشنواره ها اندیشیده شد مقرر گردید همزمان با برنامه های هفته ی میراث فرهنگی این جشنواره نیز برگزار شود.

معاون فرماندار زرند به نقش عشایر در تمام صحنه های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در واقع هیچ کس نمی تواند نقش برجسته ی عشایر را در پیروزی انقلاب و حضور در صحنه های دفاع مقدس و در ادامه مشارکت بالای این قشر سختکوش در تمام صحنه های اجتماعی از راهپیمایی ها تا انتخابات و نیز معرفی نخبگان علمی فرهنگی ورزشی و… را انکار کند .

معاون سیاسی فرماندار زرند همچنین از روستای گاشکو و نیز کارگاه تولید عرقیات گیاهی و گلابگیری فرحبخش بازدید و برای رفع برخی مشکلات دستورات ویژه ای صادر و بر حل آنها تاکید کرد.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند هم گفت: در هفته ی میراث فرهنگی برنامه های متعددی پیش بینی شده که برگزاری جشنواره عشایر ،یکی از آن‌هاست.

محمد اسلامی افزود: با تعامل جهاد کشاورزی شهرستان زرند که متولی امور عشایری می باشد انتظار داریم یکی دیگر از رویدادهای گردشگری شهرستان زرند را با شکوه برگزار کنیم.

اسلامی از عرضه ی محصولات و تولیدات عشایری بویژه لبنیات و صنایع دستی بدون نقش واسطه ها در این جشنواره بعنوان راهکاری جهت قطع دست دلالان از محصولات عشایری روستائی نام برد و گفت: نباید حاصل زحمت این قشر زحمت کش را دلالان مصادره کنند و با تاکید فرمانداری شهرستان امسال در تمام زمینه های مشابه، جشنواره هایی تعریف شده تا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بدون دخالت واسطه ها با هم مبادلات خود را انجام دهند و از طرفی شناساندن بهتر محصولات این گروه که بدلیل زندگی عشایری،کمتر دیده می شود را مدنظر داریم.

اجرای برنامه های شاد، برپایی چادرهای عشایری، عرضه مستقیم با قیمت مناسب تولیدات لبنی از جمله مشتقات شیر ،شامل ماست، کره، اسپار، تلف، کشک و …. طی ۲ روز در محل مجموعه گردشگری بهشت هشتم واقع در سه راهی دشتخاک_سربنان از جمله ویژه برنامه های این رویداد عنوان شده است.

انتهای پیام/