حاج موسی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه چترود؛

هرجوان کرمانی که بگویید من بیکارم ناشی از کم کاری خود اوست

موسی محمدی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه چترود گفت: اگر فقر را شکستم در سختی ها بزرگ شدم ،این سختی ها من را آب دیده کرد. یکی از اشتباهات خانواده ها این است که فرزندانشان را در ناز و نعمت پرورش می دهند و اجازه تجربه شکست و چشیدن حلاوت پیروزی را به آنها نمیدهند.

به گزارش صدای زرند، وی افزود: نتیجه چنین تربیتی فرزندانی زود رنج و کم تحمل است که هرگز روحیه کارآفرینی نخواهند داشت؛بانوان درگذشته شاداب تر و دارای روحیه قوی تری بودند،چون علاوه بر خانه داری به قالی بافی هم مشغول بودند.

محمدی خاطرنشان کرد،بنده به عنوان یک روانشناس معتقدم که علت این شادابی و روحیه قوی بانوان همین روحیه کار آفرینی و قالی بافی ایشان بوده است.کسب درآمد از این هنر برای آن ها بهترین لذت بود،که متاسفانه هنر قالی بافی رو به فراموشی رفته است.

حاج موسی در این سخنرانی بیان کرد، ما نبایداز دولت و مجلس انتطار معجزه داشته باشیم.جدای از وظایف دولت ها و حاکمیت ما نیز به عنوان شهر وند وظایفی داریم.حال باید از خود بپرسیم که آیا ما به وظایف خود عمل کرده ایم ؟که قطعا نکرده ایم.من اگر به این جا رسیده ام، همیشه احساس بدهکاری کرده ام(طلب کار مسئولین و جامعه نبوده ام) با این روحیه به موفقیت های زیادی رسیده ام.تفکر درست وسازنده وکارآمدزندگی انسان را عوض می کند.نه منفی گرایی ودست روی دست گذاشتن ومنتظر ماندن.

او گفت،به عنوان مثال خسارت های حاصل از سرما زدگی محصولات پسته امسال قابل پیشگیری بود با اندکی تفکر و بصیرت و خریداری گازوییل و پارافین و قوطی و نصب دستگاه های هوا شناسی. حتی با خرید گازوییل آزاد بیست هزار توماتی هزینه هر هکتار بیست میلیون تومان بود که کشاورز می توانست از هر هکتاری ۷۵۰ میلیون تومان درآمد کسب کند؛آیا دولت مقصر بود؟این بیفکری و ناآگاهی نیست؟امیدوارم که سال آینده با آگاهی وپیشگیری ازخسارت محصول خوبی برداشت شود.

محمدی درخاتمه وجمع بندی سخنان خود به بیان بخشی از خاطرات دوران کار آفرینی و زندگی شخصی خویش پرداخت.تاشاید برای جوانان مشتاق به زندگی بهتر درسی باشد.وسبب تلاش وامیدواری وموفقیت آنان گردد.

photo 2023 05 15 16 36 13 photo 2023 05 15 16 36 02 photo 2023 05 15 16 33 44 photo 2023 05 15 16 32 39

انتهای پیام/