دادستان زرند:

اجرای کامل طرح کاداستر در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد

دادستان عمومی و انقلاب زرند در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان، خواستار اجرای کامل طرح کاداستر در شهرستان زرند شد.

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی دادستان زرند با اشاره به کثرت پرونده های مرتبط با مالکیت اراضی و لزوم پیشگیری از ورود اینگونه پرونده ها به محاکم قضایی، اجرای کامل طرح کاداستر را در تحقق این امر مهم دانست.

وی بیان داشت: مطابق با تبصره ذیل ماده یازده قانون جامع حد نگار،نباید به اسناد مالکیت دفترچه ای خدمات ارائه شود و این موضوع به کلیه دستگاه ها ابلاغ شده است.

این مقام قضایی افزود:برابر مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان، به منظور تسهیل در امر خدمت رسانی و جلب رضایت شهروندان، ادارات ثبت اسناد و املاک مکلفند ظرف حداکثر دو هفته از زمان مراجعه ارباب رجوع،سند دفترچه ای را به سند تک برگ تبدیل نمایند.

رضا یعقوبی با تاکید بر اهمیت موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، کلیه دستگاه های مرتبط با موضوع را مکلف دانست به طرق مختلف نسبت به اطلاع رسانی در خصوص لزوم تبدیل سند دفترچه ای به تک برگ اقدام نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال، بیان داشت؛ اینگونه جلسات با اهتمام ویژه دستگاه قضایی شهرستان به صورت مستمر و ماهیانه برگزار تا موضوعات مرتبط برای پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال و تصرف اراضی مورد رسیدگی قرار گیرید و به طور قطع در صورت مشاهده موارد خلاف قانون، با مرتکبین آن عمل برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/