دکتر امیری: مردم به شایعات توجه نکنند / جای هیچ نگرانی از لحاظ آلودگی هوا نیست

دکتر امیری از اداره حفاظت محیط زیست خواست هر زمان که احساس شد وضع هوا برای مردم و کشاورزان منطقه مضر است، هشدارهای لازم در رابطه با میزان آلایندگی هوا را به مسئولین ذیربط گزارش نماید. وی از مردم نجیب و شریف زرند خواست به شایعات توجه نکنند و به رشد انبوه درختان همجوار و در فاصله نزدیک کارخانجات کک سازی اشاره کرد و افزود: توسعه فضای سبز داخل کارخانجات و شادابی درختان گواه این ادعا است.

Dr. Amiri‘دکتر حسین امیری’ نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهر زرند به تشریح مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت.

صدای زرند: به گزارش روابط عمومی فرمانداری زرند؛ دکتر حسین امیری خانمکانی، نماینده مردم زرند و کوهبنان، به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: هدف مقام معظم رهبری از نامگذاری این سال پیشبرد توسعه اقتصادی، بسترسازی فرهنگی در کشور، ایجاد اشتغال و رفاه نسبی در زندگی مردم بوده است.

دکتر امیری ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری را امری مهم دانست و ابراز داشت: راه رسیدن به توسعه و اهداف اقتصادی در کشور در گرو اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: همه کشورهای توسعه یافته با ایجاد فرهنگ اقتصادی تحول قابل ملاحظه ای در رشد اقتصادی داشته اند و این مسیر پرتلاطم را برای رسیدن به هدف به درستی طی کرده اند. در اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ کار و تلاش با فرهنگ تولید کالای ایرانی با کیفیت با عزم ملی و مدیریت جهادی با هم ورود کنند، زیرا نقشه راه اصلاح اقتصادی در توسعه کشور است.

وی یکی از ویژگی های سیاست های اقتصاد مقاومتی را افزایش تولیدات داخلی و صادرات محصول به کشورهای دیگر عنوان کرد و افزود: محصول تولیدی از لحاظ کیفی و استاندارد باید در شرایط رقابت قرار گیرد و مصرف محصولات و تولیدات داخلی نیز در بین مردم مورد توجه قرار گیرد.

دکتر امیری تصریح کرد: افزایش تولید باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور خواهد شد و تولید محصولات و صادرات آن از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به افزایش بهره وری در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: صرفه جویی و مهار مصرف انرژی در مصرف بی رویه آب و هدر رفت آن در مزارع و باغات کشاورزی یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

Dr. A

وی بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت و واحدهای تولیدی را عنوان کرد و بیان داشت: حداقل مصرف انرژی و مهار مصرف، ایجاد ارزش افزوده خود تولید ثروت خواهد کرد. به طور مثال مصرف آب در دشت شهرستان زرند بالغ بر ۸۰ میلیون مترمکعب است و سفره های آب زیرزمینی را با تهدید مواجه کرده است و با آبیاری مکانیزه و تحت فشار مصرف آب بهینه خواهد شد.

دکتر امیری همکاری دستگاه های اجرایی و مردم در گسترش فرهنگ کار و تلاش را موثر دانست و ابراز داشت: دولت ها به کمک مردم می توانند مشکلات اقتصادی را حل و فصل نمایند.

وی افزود: در کره جنوبی مردم دولت را در مشکلات اقتصادی تنها نگذاشتند و در شرایط سخت اقتصادی کمک های فراوانی به دولت خود کردند و در ژاپن پس از انفجار نیروگاه های اتمی در عرض کمتر از یک هفته بیش از بیست هزار مگاوات برق به اندازه دو برابر تولید برق نیروگاه بوشهر صرفه جویی کردند.

وی یکی دیگر از سیاست های اقتصاد مقاومتی را ارزش افزوده محصول نفت و گاز و … عنوان کرد و گفت: در شهرستان زرند به جای سیاسی کاری اشتغال و اقتصاد منطقه را اولویت کاری خود گذاشتم و با تشویق صاحبان سرمایه و آوردن شرکت های بزرگ صنعتی معدنی به شهرستان با بسترسازی و ایجاد چرخه تولید، فرآوری محصول ذغال سنگ و سنگ آهن، در آینده ای نزدیک محصول نهایی تولید فولاد را در کارخانجات شهرستان خواهیم داشت و زمینه اشتغال افراد بیکار و جویای کار در استان و شهرستان فراهم خواهد شد.

دکتر امیری سرعت کند یا تند پیشرفت طرح ها و پروژه های صنعتی معدنی را سیاست های کاری هر دولت دانست و اظهار داشت: نوسات ارزی و کاهش ارزش پول ملی در دولت گذشته تأثیر بسزایی بر اقتصاد و کندی کار داشته است. در صنعت واگن سازی مدتی توقف تولید را تجربه کردیم که در حال حاضر شاهد افزایش تقاضای تولید واگن مترو و مسافربری و رونق این کارخانجات در شهرستان هستیم. کاهش تولید ذغال باعث تولید زیر ظرفیت کک در کارخانجات فعال کک سازی شده است و معادن ذغال سنگ باید در تولید ذغال فعال تر شوند تا شاهد افزایش تولید این محصول در معادن باشیم تا از خارج از استان ذغال مورد نیاز را وارد نکنیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی انتشار بوی نامطبوع کک در شهر زرند را یادآور شد و گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان وضعیت هوا را کنترل و جای هیچ نگرانی از لحاظ آلودگی هوا نیست. براساس نوع شرایط هوای پاک، هوای سالم، هوای ناسالم، هشدار دهنده و بحرانی را داریم که محیط زیست تاکنون فقط یک روز هوای سالم و همیشه هوای پاک را گزارش داده است و تا وضعیت هوای هشدار دهنده و بحرانی فاصله زیادی داریم.

وی از مردم نجیب و شریف زرند خواست به شایعات توجه نکنند و به رشد انبوه درختان همجوار و در فاصله نزدیک کارخانجات کک سازی اشاره کرد و افزود: توسعه فضای سبز داخل کارخانجات و شادابی درختان گواه این ادعا است.

ایشان از اداره حفاظت محیط زیست خواست هر زمان که احساس شد وضع هوا برای مردم و کشاورزان منطقه مضر است، هشدارهای لازم در رابطه با میزان آلایندگی هوا را به مسئولین ذیربط گزارش نماید.

دکتر امیری از احداث سه نیروگاه تولید برق خبر داد و گفت: در خرداد ماه سال جاری شاهد کلنگ زنی نیروگاه تولید برق در شهرستان زرند خواهیم بود.

وی جذب نیرو در کارخانه کنسانتره، ثبت نام از طریق سایت و برگزاری آزمون در شهرستان را یادآور شد و بر جذب نیروی بومی و جویاری کار تأکید کرد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی احداث اولین منطقه ویژه ریلی در کشور را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: در این رابطه جلسات متعددی با وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمان داشته ایم.

دکتر امیری به مهار تورم و گرانی در سطح کشور اشاره کرد و ابراز داشت: به فضل الهی افزایش قیمت ها مهار شده و تورم لجام گسیخته کمتر شده است و هدف دولت تدبیر  و امید بهبود وضع معیشتی و رفاه زندگی مردم است.

انتهای پیام/