رئیس فدراسیون فوتبال:

کرمان به قطب فوتبال بانوان کشور تبدیل شده است

رئیس فدراسیون فوتبال کشور با بیان اینکه کرمان در بخش فوتبال بانوان مزیت های زیادی دارد، گفت: استان کرمان به پایه و اساس فوتبال بانوان کشور تبدیل شده و باید زمینۀ رشد این حوزه متناسب با آن فراهم شود.

به گزارش صدای زرند، مهدی تاج افزود: فوتبال بم با اینکه یک شهرستان است در کشور آقایی می کند و هرساله قهرمان لیگ برتر می شود، وجود ۱۰ ملی پوش از استان کرمان در تیم ملی نیز مزیت خیلی خوب دیگر استان کرمان است.

وی ادامه داد: استان کرمان در فوتبال بانوان بروز و ظهور پیدا کرده و مشخص است که در حوزۀ بانوان قهرمان کشور می شود لذا این استان باید پایه و اساس بخش بانوان کشور باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور ۱۸ اردیبهشت ماه در آیین مجمع انتخابات سالانه هیات رئیسه هیات فوتبال استان کرمان با بیان اینکه ورزشگاه، سالن و امکانات لازم برای فوتسال در استان کرمان وجود دارد، یادآور شد: بخشی از سالن های ورزشی برای ورود و خروج بانوان برای بازی های فوتسال در سال آینده تدارک دیده شود و این کار در فوتبال نیز در حال انجام است.

وی یادآور شد: ظرفیت انجام کار اصولی و صحیح برای فوتبال بانوان در کرمان وجود دارد و انتظار می رود این اقدامات حتما در استان انجام گیرد.

تاج در ادامه به اعضای انتخاب شده در هیات رئیسه هیات فوتبال کرمان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: کرمان استانی برجسته به لحاظ ظرفیت های فوتبالی است و سه تیم لیگ برتر در فوتبال آقایان و ۲ تیم لیگ برتر بانوان دارد و قهرمان هر سالۀ فوتبال بانوان کشور از کرمان است و خاتون بم امسال قهرمان و شهرداری سیرجان نیز به مقام سوم دست یافت..

وی ادامه داد: استان کرمان ۱۰ بازیکن در تیم ملی بانوان دارد که تمامی این ها ظرفیت های گستردۀ این استان است و بانوان کرمان شرایط مطلوبی در کشور دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور با بیان این که سرمایه گذاری جدی در فوتبال بانوان کشور در حال انجام است اضافه کرد: استان کرمان ۲ ملی پوش در فوتسال و ۶۰ تیم در لیگ های کشوری دارد.

وی گفت: مولفه های توسعۀ فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در کرمان وجود دارد و امکانات مالی این استان در بسیاری از جاهای کشور وجود ندارد و وجود شرکت های مس، سنگ آهن، فروسیلیس و منگنز در کرمان ظرفیت توسعۀ این ورزش ها را فراهم می کند.

نیاز کرمان به ساخت ورزشگاه ساحلی

تاج با بیان اینکه ساخت یک ورزشگاه ساحلی برای استان کرمان نیاز است گفت: فوتبال ساحلی به این معنا نیست که در کنار ساحل بازی شود؛ قهرمان چندین سالۀ کشور، استان یزد بوده که این استان درگیر کم آبی است و کرمان حتما بخشی از این مزیت تاثیرگذار را در خود ببیند و اخیرا ورزشگاهی در رفسنجان تاسیس شده که امیدوارکننده است.

وی تاکید کرد: جوانان استان کرمان با وجود ظرفیت فیزیکی و توانمندی در حوزۀ فوتبال ساحلی موفق می شوند.

گفتنی است در این آیین، عباس سلطانی با ۲۸ رای به عنوان نایب رئیس هیات فوتبال استان کرمان و مرضیه مومنی با ۳۷ رای نایب رئیس فوتبال بانوان و عضو هیات رئیسه هیات فوتبال کرمان، سیدرضا حسینی با ۳۳ رای و محمد سلیمان زاده با ۲۷ رای نیز به عنوان عضو هیات رئیسه هیات فوتبال استان کرمان انتخاب شدند.

انتهای پیام/