رئیس پلیس راهور استان:

۵۰ درصد تصادفات کرمان در جاده های کمربندی اتفاق می‎افتد

رئیس پلیس راهور استان کرمان با اشاره به وقوع تصادفات جرحی و فوتی در محدودۀ کمربندی و بلوارهای اطراف شهرهای استان، گفت: بر اساس تحلیل تصادفات رخ داده در شهرهای استان طی نیمۀ نخست اردیبهشت ماه، مشخص شد که نیمی از این سوانح رانندگی در مسیرهای اطراف شهرها رخ داده است.

به گزارش صدای زرند، سرهنگ اسماعیل خوشوقت افزود: عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم از دلایل عمدۀ وقوع این سوانح بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی رانندگان نیز کمربندی های اطراف شهر را با جاده و بزرگراه اشتباه گرفته و با همان سرعت مقرره در جاده وارد بلوارهای اطراف شهر شده و سوانح رانندگی را رقم می زنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمان ادامه داد: سرعت وسایل نقلیه در کمربندی ها و بلوارهای اطراف شهر، ۷۰ کیلومتر تعبیه شده و تخطی از این سرعت تخلف است.

خوشوقت بیان کرد: در برخی نقاط در کمربندی ها شاهد عبور عابران پیاده هستیم که این موضوع در هنگام شب بسیار خطرناک بوده و سبب تصادف می شود و بایستی با تعبیۀ سیستم روشنایی و ایمن سازی معبر از بروز حادثه جلوگیری کرد.

وی گفت: پلیس راهور طرح برخورد با تخلفات رانندگی و پیشگیری از سوانح رانندگی در کمربندی ها و بزرگراه های اطراف شهرهای استان را با جدیت در دستور کار قرار داده و با اعزام تیم های گشت نامحسوس و تیم های عملیات ترافیکی بزرگراه ها، طرح انضباط ترافیکی را در این محدوده اجرا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور استان کرمان از تمام کاربران ترافیکی اعم از رانندگان و عابران پیاده خواست هنگام تردد و عبور در کمربندی های اطراف شهرهای استان، خودمراقبتی و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی را سر لوحۀ تردد خود قرار دهند.

انتهای پیام/