با فروشندگان دوره گرد طیور زنده به شدت برخورد می‌شود

در گفتگوی خبرنگار صدای زرند با دکتر امیرحسین همتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: فروشندگان دوره گرد طیور بومی، بدون توجه به شرایط فصلی و منطقه ای و بدون مجوزهای لازم بهداشتی اقدام به حمل و نقل طیور به شهرها و روستاها می کنند که این موضوع در زمان بروز بیماری های فوق حاد تنفسی در طیور می تواند منجر به انتشار آلودگی از منطقه ای به منطقه دیگر شود.

همتی تأکید کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنات در صورت مشاهده هرگونه خریدوفروش پرندگان توسط افراد دوره‌گرد در مناطق مسکونی و حاشیه شهر، برابر قانون و به استناد مواد ۴ و۱۲ قانون سازمان دامپزشکی کشور به جهت حفظ بهداشت عمومی ، با متخلفان رفتار می‌کنند.

همتی افزود : به منظور جلوگیری از انتقال بیماری های فوق حاد تنفسی طیور و حفاظت از سرمایه های ملی مرغداران ، کارشناسان نظارت این اداره در گشت زنی های سیار خود با فروشندگان دوره گرد طیور زنده به شدت برخورد می کنند.

وی از شهروندان خواست: با توجه به شرایط منطقه ای شهرستان کوهبنان در صورت مشاهده فروشندگان دوره گرد طیور بومی مراتب را با شماره تماس های ۳۳۴۹۴۴۰۱ و ۳۳۴۹۴۴۰۲ شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/