گشت مشترک تنظیم بازار با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان زرند + فیلم

رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در راستای صیانت از حقوق عامه و کنترل بازار در گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و اداره صمت شهرستان، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس اماکن عمومی، رئیس اطاق اصناف، نمایندگان، دامپزشکی، بسیج اصناف، جهاد کشاورزی و بازرسین اطاق اصناف از بازار و تعدادی واحد‌های صنفی بازدید کردند.

به گزارش صدای زرند، دکتر ابوالفضل فرحبخش در حاشیه بازدید، گفت: هدف از این بازدید، بررسی وضعیت کالا‌های اساسی در بازار و همچنین نظارت بر حقوق عامه علی الخصوص تامین معیشت آنان، توجه به شرایط کسب و کار اصناف و بازاریان و مشاهده مشکلات در دیدار چهره به چهره بود.

وی تصریح کرد: نظارت، سرکشی و بازدید از بازار و اصناف و برخورد با متخلفان باید به صورت مداوم و بدون وقفه توسط نهاد‌های متولی صورت گیرد.

رضا یعقوبی هم در این بازدید با اشاره به برخی ایردات و نواقص موجود در زمینه تنظیم بازار و فرایند قیمت گذاری واقعی کالاها از جمله عدم درج قیمت و اتیکت، عدم صدور فاکتور و عدم رعایت بهداشت از سوی تعدادی از صنوف، از عزم جدی دستگاه قضایی در پیگیری مطالبات عمومی در این حوزه تا حصول نتیجه مطلوب اعلام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان افزود: اقدامات نظارتی با شتاب بیشتر ادامه دارد و برای واحدهای صنفی متخلف مجازات های قانونی پیش بینی شده و انتظار می رود شهروندان نیز با حساسیت بیشتر تخلفات حوزه بازار را به دستگاه های متولی گزارش نمایند تا در کوتاه ترین زمان ممکن، اقدام عملی بازدارنده صورت گیرد.

در این بازرسی ها اعلام شد؛ از تعداد ۱۵ واحد قنادی، فروش روغن موتور، شرکت مسافر بری بین شهری، قصابی، مرغ فروشی، لوازم کامپیوتر، لوازم خانگی، لوازم خرازی بازدید بعمل آمد ۴ واحد صنفی متخلف به علت گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم صدور صورتحساب به مشتریان، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

انتهای پیام/