قاچاق کالا و ارز تهدیدی جدی برای سلامت اقتصاد کشور

فرماندار زرند آثار مخرب قاچاق کالا و ارز را تهدیدی جدی برای سلامت اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: قاچاق کالا و ارز به اقتصاد و تولید ملی ما ضربات جبران ناپذیری وارد می کند و باید با این پدیده شوم مبارزه جدی و همه جانبه صورت گیرد تا زمینه رشد اشتغال و سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم آید.

Khanjariجلسه فرعی مبارزه با کالای قاچاق و ارز شهرستان زرند به منظور بررسی تأثیر مهاجرین بیگانه و غیر مجاز افغانی بر ورود کالاهای قاچاق و ارز با حضور خنجری فرماندار و اثنی عشری مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و اکثریت اعضا در محل فرمانداری زرند برگزار گردید.


به گزارش “صدای زرند” به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، حبیب الله خنجری، فرماندار زرند، در این جلسه حضور بیش از حد اتباع افغانی در شهرستان زرند را مضر دانست و افزود: بالارفتن نرخ اجاره مسکن، املاک و تصاحب فرصت های شغلی افراد افغانی و بیگانه مشکلات عدیده ای را در شهرستان بوجود آورده است.

وی آثار مخرب قاچاق کالا و ارز را تهدیدی جدی برای سلامت اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: قاچاق کالا و ارز به اقتصاد و تولید ملی ما ضربات جبران ناپذیری وارد می کند و باید با این پدیده شوم مبارزه جدی و همه جانبه صورت گیرد تا زمینه رشد اشتغال و سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم آید.

فرماندار زرند ممنوعیت همکاری اصناف با اتباع افغانی غیر مجاز را متذکر شد و یادآور شد: انگیزه کار مهمترین هدف اتباع غیر مجاز در کشور است و کارفرمایان و اصناف مطابق مواد ۱۸۱  و ۱۲۰ قانون کار باید از به کارگیری افراد بدون روادید و بدون پروانه کار خودداری کنند، اما بخشی از کارفرمایان با انگیزه سودجویی تخلف کرده و از افراد فاقد روادید و پروانه کار استفاده می‌کنند.

فرماندار زرند اخراج کارگران غیر مجاز و جایگزینی با کارگران مجاز را خواستار شد و گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید کارفرمایان و صاحبان مشاغل که اقدام به استفاده از اتباع غیرمجاز می نمایند را جهت جریمه و برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی نماید.

اثنی عشری مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ابراز داشت: موضوع دستگیری و برخورد با اتباع غیرمجاز و قرمز کردن محیط برای آنها به عهده نیروی انتظامی است‌.

وی همکاری تمام ادارات و  نهادها نسبت به شناسایی، دستگیری و اخراج این اتباع غیر مجاز را خواستار شد.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در رابطه با تأثیر ورود کالاهای قاچاق به کشور بیان داشت: قاچاق کالا و ارز سبب ایجاد زیان های فراوانی به مردم و تولید داخلی شده است.