آغاز عملیات مبارزه با ملخ های کوهان دار در جلال آباد زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان، از آغاز عملیات مقابله با ملخ های کوهان دار در هزار و ۵۰۰ هکتار از تاغزار های منطقه جلال آباد زرند خبر داد.

به گزارش صدای زرند، مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، محمد ایزدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زرند، علی میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و سید میثم ترابی بخشدار یزدان آباد از روند عملیات اجرایی مبارزه با هجوم گسترده ملخ های کوهان دار، بازدید کردند.

رجبی زاده در حاشیه این بازدید گفت: عملیات مقابله با ملخ های کوهان دار در هزار و ۵۰۰ هکتار از تاغزار های منطقه جلال آباد از توابع بخش یزدان آباد زرند به طور جدی طراحی و آغاز شده است.

او افزود: در صورتی که با این آفات مقابله نشود، می تواند خسارات جبران ناپذیری به تاغزار ها و بخش های کشاورزی وارد کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان ضمن تشکر ویژه از مدیریت، عوامل و ماموران پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند و همکاری صنایع فعال منطقه افزود: تاکنون ۹۵۰ هکتار از منطقه آلوده شده سم پاشی شده و تا هفته آینده به پایان خواهد رسید.

محمد ایزدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری زرند نیز ضمن قدردانی از مدیریت، عوامل و ماموران پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و همکاری بخش های خصوصی به ویژه مجتمع معدنی آریا جنوب و فکور صنعت، افزود: درختچه های تاغ که در زمین های خشک و بیابانی با هدف جلوگیری از گسترش بیابان کاشته می شود، با تثبیت خاک و جلوگیری از روان شدن شن و ماسه، از انتشار گرد و غبار در مناطق روستایی و شهری پیرامونی می کاهد.

انتهای پیام/