قالیباف:

مولدسازی به معنای خصوصی سازی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مولدسازی به معنای خصوصی سازی و اصل ۴۴ و اموال منقول و سهام نیست و اموال غیرمنقول و مازاد دولتی است که هیچ استفاده ای از آن نمی شود و هزینه ای را بر ما تحمیل می کند.

به گزارش صدای زرند، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز ۲۶ اسفندماه در شورای اداری زرند و کوهبنان اظهار کرد: ما باید به استراتژی هایی که تجربه کرده ایم و جواب گرفته ایم و آن را در دهه های اخیر رها کرده ایم برای رهایی از مشکلات و نابه سامانی های اقتصادی به آن استراتژی برگردیم.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم پیروز شد و تداوم پیدا کرد، دفاع مقدس را مردم اداره کردند و شهید سلیمانی آمریکا را با حضور نیروهای مردمی زمین گیر کرد و داعش را هم با کمک مردم نابود کرد.

قالیباف عنوان کرد: رفع مشکلات اقتصادی با حضور مردم و مجاهدان عرصه تولید و دانش و معرفت امکان پذیر است و نظام و بروکراسی اداری محقق نمی شود و باید خداباوری و ایمان داشته باشیم. اگر در مسیر الهی و مبتنی بر عقلانیت حرکت کنیم به موفقیت می رسیم و مکتب شهید سلیمانی بر این مبانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما امروز در مجلس تلاش مان بر این است که در کشور تمرکززدایی کنیم و همه اختیارات را در تهران متمرکز کرده ایم که این اشتباه است و ما در مجلس برای تمرکززدایی در راستای حضور مردم در عرصه اقتصادی تلاش می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد اشتغال را با حساب خزانه در استان ها واگذار کرده ایم تا شورای برنامه ریزی در استان تصمیم بگیرد و از سال ۸۲ تا سال جاری ۱۲ قانون مولدسازی در مجلس تصویب کرده ایم که اجرا نشده است.

قالیباف ابراز داشت: بعضی ها حتی در مجلس می گویند مولدسازی خلاف قانون است، اما این قانون است و قانون اجرا نمی شود و مولدسازی به معنای خصوصی سازی و اصل ۴۴ و اموال منقول و سهام نیست بلکه اموال غیرمنقول و مازاد دولتی است که هیچ استفاده ای از آن نمی شود و هزینه ای را بر ما تحمیل می کند.

وی ادامه داد: اگر استانداران، فرمانداران و شورای اداری پای کار باشند بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات در استان ها با کمترین هزینه و بیشترین سرعت برطرف می شود.

قالیباف اظهار داشت: پیشران های کشور در حوزه های مختلف مانند معدن و صنعت نفت مورد توجه است و قانون مادر دانش بنیان ها نوشته، ابلاغ و تصویب شده است که حرکت بسیار خوب و موثری است.

انتهای پیام/