در جلسه شورای اداری زرند با حضور قالیباف عنوان شد:

فرماندار زرند: زرند تنها شهر دارای تنش آبی در استان کرمان است/ امام جمعه زرند: برنگشتن حقوق دولتی معادن به زرند ظلم آشکار است

فرماندار زرند گفت: در شهر زرند سال سختی را در تنش آبی پشت سر گذاشتیم و زرند تنها شهر دارای تنش آبی در استان کرمان است و کشاورز ما باید از عمق ۳۲۰ متری آب را بیرون بکشد.

به گزارش صدای زرند، سید رضا حسینی نژاد امروز در شورای اداری زرند با حضور قالیباف اظهار داشت: شهرستان زرند ۱۲ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس دارد و خدمت به مردم این خطه باید ویژه باشد.

وی با اشاره به ۴۰ درصدی کسری آب در زرند خواستار تسریع تامین آب پایدار از حوزه خلیج فارس در بخش آشامیدنی و کشاورزی برای این شهرستان شد.

فرماندار زرند ادامه داد: در شهر زرند سال سختی را در تنش آبی پشت سر گذاشتیم و زرند تنها شهر دارای تنش آبی در استان کرمان است و کشاورز ما باید از عمق ۳۲۰ متری آب را بیرون بکشد.

حسینی نژاد با بیان اینکه زغالسنگ زرند می تواند هزاران اشتغال ایجاد کند، تصریح کرد: اما ظرفیت زغالسنگ زرند به علت سیاست های نادرست وزارت کار و وزارت صمت مانده است و این در حالی ست که زرند را به زغالسنگ می شناختند اما امروز ذزغالسنگ زرند یکی از مشکلات استان کرمان است.

وی ابراز داشت: ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن باید به شهرستان زرند برگردد اما این اتفاق نیفتاده و زیرساخت ها در این منطقه مطلوب نیست و تردد ماشین های سنگین جان مردم را تهدید می کند و بیشترین تصادفات را طی سال جاری در زرند داشتیم.

مدیرعامل میدکو نیز در سخنانی اظهار داشت: سبک مدیریت جهادی را در میدکو داریم یعنی صاحب کار بالای سر کار است زیرا در غیر این صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود.

علی اصغر پورمند ابراز داشت: ۲۰ هزار نفر شاغل به صورت مستقیم و ۴۰۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در میدکو مشغول به کار هستند و یک ونیم میلیون سهامدار داریم و ۱۰ میلیون نفر سرنوشت شان به میدکو گره خورده است.

وی از ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری و انجام ۴۰ پروژه طی ۱۴ سال در میدکو خبر داد و اضافه کرد: ما همیشه تحریم بوده ایم و روزبه روز هم تحریم ها شدیدتر شده است و باید شرایط را مدیریت کرد و این اتفاق الحمدالله در میدکو افتاد.

برنگشتن حقوق دولتی معادن به زرند ظلم آشکار است

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند نیز در سخنانی اظهار داشت: برنگشتن حقوق دولتی معادن به زرند یک ظلم آشکار است و این در شرایطی ست که معادن برای این منطقه تبعات زیست محیطی دارند. منابع استخراج می شوند و ما نمی توانیم چشم بر این انفالی ببنیدیم که از زرند خارج و در جاهای دیگر هزینه می شوند.

فرماندار کوهبنان نیز در سخنانی اظهار داشت: کوهبنان با ۲۵۰ میراث فرهنگی به بام فرهنگی استان کرمان معروف است و ۵۰ درصد جاده کوهبنان ساخته شده و استاندار کرمان هم ۳۵۰ میلیارد تومان برای این جاده گذاشته است که ۳۰۰ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن است.

مجید توکلی عنوان کرد: ۳۳۰ میلیارد تومان ابنیه باید توسط قرارگاه خاتم در جاده ساخته شود که اگر خاتم پای کار بیاید جاده تا یک و نیم سال آینده آماده می شود.

وی با بیان اینکه معادن زغالسنگ با خلأ بیمه ای و نبود خریدار مواجه هستند، یادآور شد: از دو و نیم سال قبل کد دانشگاه پیام نور کوهبنان حذف شده است که خواستار راه اندازی دوباره این دانشگاه هستیم.

استاندار کرمان نیز اظهار داشت: زرند قدیمی ترین شهر فعال در حوزه معدن است و میدکو در توسعه شهرستان زرند نقش موثری داشته است و ظرفیت زغال در این منطقه وجود دارد، اما سالانه شاهد واردات حجم زیادی زغالسنگ به کشور هستیم.

محمدمهدی فداکار ادامه داد: خط انتقال آب از خلیج فارس برای زرند انجام می شود و ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن برای نخستین بار به استان کرمان باید بیاید، هرچند بر اساس جدولی که تدوین کرده اند این سهم کاهش می یابد. حق آلایندگی معادن گرفته خواهد شد و در همان منطقه هزینه می شود.

انتهای پیام/