مدیرکل غله کرمان خبر داد؛

آغاز طرح هوشمندسازی یارانۀ نان در استان

مدیرکل غله استان کرمان از آغاز طرح هوشمندسازی یارانه نان در استان از 23 اسفندماه خبر داد و گفت: کرمان جزو پنج استان آخری بود که وارد این طرح شد.

به گزارش صدای زرند، داریوش ماهری با بیان این که تاکنون نانوایان کرمانی سهمیۀ آرد خود را یک مرحله ای خریداری می کردند، افزود: از امروز خرید سهمیۀ آرد به صورت دو مرحله ای انجام می شود و نانوایی ها نیمی از سهمیۀ خود را نیمۀ اول ماه و بقیۀ سهمیه را نیمۀ دوم ماه خریداری می کنند.

وی با اشاره به وجود حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نانوایی در استان کرمان، یادآور شد: نظارت بر این نانوایی ها به صورت هوشمند در حال انجام است و اگر فروش نانوایی از سهمیۀ آردی که به آن تخصیص داده شده کمتر باشد، به صورت خودکار از سهمیۀ آن ها کسر می شود.

ماهری ادامه داد: در این طرح اگر نانوایی، آردی بیشتر از سهمیۀ خود بخواهد، براساس عملکرد آن نانوایی تا ۱۰ درصد بیشتر می تواند آن سهمیه را خریداری کند و با اجرای این طرح عدالت در تخصیص آرد بین نانوایی ها برقرار می شود.

وی در حاشیۀ جلسه طرح هوشمندسازی یارانه آرد بیان کرد: با دستگاه هایی که از امسال وارد نانوایی های کشور شده، اطلاعات خرید نان، تخصیص سهمیه و میزان رضایت مشتری ها به صورت هوشمند سازماندهی می شود و ما در داشبرد خروجی این اطلاعات را مشاهده کنیم.

مدیرکل غله استان کرمان با اشاره به اینکه همۀ نانوایی های استان مجهز به کارت خوان های جدید و مشمول این طرح هستند، افزود: پیگیر هستیم نانوایی هایی هم که به تازگی احداث شدند هر چه سریع تر دستگاه های کارت خوان خود را دریافت کنند و تا آن موقع این نانوایی ها از سهمیۀ شناور آردی که در اختیار مدیر کل غله است استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه در آستانۀ سال جدید و عید نوروز قرار داریم، گفت: هر ساله اتحادیه نانوایان در شیفت بندی نوروزی اسامی نانوایی های فعال در تعطیلات نوروزی را اعلام کرده و این اسامی از طریق اصناف به تمامی ارگان های نظارتی نیز اعلام می شود.

انتهای پیام/