مدیرکل بهزیستی کرمان:

۹ هزار زن سرپرست خانوار در استان داریم

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان این که اعتبارات بهزیستی بیشتر صرف درمان، خدمات اجتماعی و تامین نیازهای اساسی جامعۀ هدف همچون تامین مسکن برای مددجویان می شود، گفت: در استان کرمان ۱۷۰ خیریه با بهزیستی همکاری دارند تا بیش از ۶۰ هزار مددجوی این نهاد را حمایت کنند.

به گزارش صدای زرند، علیرضا وحیدزاده افزود : ۹ هزار زن سرپرست خانوار و چهار هزار کودک نیازمند حمایت از مددجویان بهزیستی نیز در استان کرمان داریم.

وی در شورای مشارکت های مردمی بهزیستی استان کرمان، ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که کشور در ماه های اخیر با آن روبه روست اکثر مراکز نگهداری ما در معرض تعطیلی قرار گرفته اند و اگر فکر اساسی برای این موضوع نشود به زودی استان با مشکلات جدیدی دست وپنجه نرم خواهد کرد.

وحیدزاده گفت: هزینه های سرسام آور آب و برق و گاز مراکز نگهداری بهزیستی نیز مشکل مضاعفی برای آن ها ایجاد کرده که باید برای این مسئله نیز اقدام اساسی صورت پذیرد.

استاندار کرمان نیز در این شورا، مشارکت های داوطلبانه را برای کمک به جامعۀ هدف بهزیستی مهم دانست و افزود: کمک ها هر چقدر ناچیز باشد، اما گوشه ای از مشکلات را رفع می کند و بخشی از این کمک ها از سوی دستگاه های اداری برای همکاری با بهزیستی می تواند کمک گرفته شود.

محمدمهدی فداکار در زمینۀ وقف ها و ظرفیت آن ها برای کمک به بهزیستی گفت: بخشی از نیت های وقف ها موضوعیت خاص ندارد و تعیین و تکلیف شرعی برای آن در نظر گرفته نشده که می توان از آن ها برای کمک به بهزیستی استفاده کرد.

رئیس شورای مشارکت های مردمی استان کرمان اظهار کرد: کمک ها به بهزیستی باید تخصصی و هدفمند باشند و از ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلات انرژی استفاده کرد. در شهرستان ها نیز با کمک فرمانداران از شرکت های بزرگ برای حمایت از مراکز نگهداری بهزیستی کمک گرفته شود.

انتهای پیام/