مدیرکل اداره کار کرمان تشریح کرد؛

نحوۀ خرید با کالابرگ الکترونیک از فروشگاه ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان طرح اعطای کالابرگ الکترونیک برای خانوارهایی به مرحلۀ اجرا درخواهد آمد که اکنون یارانه دریافت می کنند، گفت: کالابرگ الکترونیک به هیچ عنوان به معنای حذف یارانه نیست بلکه شارژ حساب یارانه بگیران برای ماه بعد است و همزمان با واریز یارانه ها قابل برداشت است.

به گزارش صدای زرند، مجتبی مصباح توضیح داد: افراد در هر ماه علاوه بر دریافت یارانه، به یارانۀ ماه آینده نیز به صورت اعتباری دسترسی دارند و تا زمان واریز یارانه ماه بعد اجازه دارند از آن برای خرید کالا استفاده کنند.

وی ادامه داد: به این صورت که افراد می توانند بعد از شارژ شدن حساب یارانۀ خود به فروشگاه های طرف قرارداد طرح کالابرگ مراجعه کنند و ۱۰ قلم کالای اساسی را با اعتبار موجود، از این فروشگاه ها تهیه کنند.

مصباح کالاهای شامل طرح کالابرگ الکترونیک را شامل قند، شکر، برنج، پنیر، ماست، روغن، شیر، ماکارونی، مرغ و تخم مرغ اعلام و کرد و افزود: مزیت این طرح در این است که افراد علاوه بر یارانۀ هر ماه می توانند از یارانۀ ماه بعد نیز به صورت خرید کالا استفاده کنند.

وی گفت: بهترین مزیت این طرح این است که قیمت ۱۰ قلم کالای اعلام شده در طرح کالابرگ بر اساس قیمت شهریورماه سال ۱۴۰۰ محاسبه خواهد شد و این امر از افزایش قیمت ها پیشگیری می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: جمعیت استان کرمان حدود سه میلیون و ۲۷ هزار و ۴۵۳ نفر است که ۲ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۷۲۰ نفر از این تعداد یارانه بگیر هستند.

وی ادامه داد: البته برای افرادی نیز که از دریافت یارانه محروم هستند به زودی سازوکاری برای استفاده از این مزیت در نظر گرفته خواهد شد.

مصباح افزود: مردم می توانند کالاهای ذکر شده را از فروشگاه های بزرگ زنجیره ای طرف قرارداد این طرح تهیه کنند اما این طرح محدود به این فروشگاه ها نخواهد بود و تمام فروشگاه هایی که این اقلام را به فروش می رسانند می توانند با ثبت نام در سامانه “فارا” مجوز شرکت در این طرح را اخذ کنند.

انتهای پیام/